Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Απορροφήθηκαν 200 εκατ. ευρώ, το 2014, για σιδηροδρομικές υποδομές

Στο 100% έχει φτάσει η απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων, αλλά και εθνικών πόρων στην κατασκευή σιδηροδρομικών έργων από την EPΓOΣE, η οποία αυτή τη στιγμή εκτελεί έργα πάνω από 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με
την «Ημερησία».
Tην ίδια στιγμή, η εταιρεία μέσω δικαστικών αποφάσεων, έχει πετύχει την επιστροφή πάνω από 40 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία από απαλλοτριώσεις που είχαν υπερτιμηθεί.
H EPΓOΣE, που έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό και τη δημοπράτηση των σιδηροδρομικών έργων, έχει απορροφήσει ήδη το σύνολο των 200 εκατ. ευρώ που είχαν εγκριθεί για τα σιδηροδρομικά έργα μέσα στο 2014.
Δεν είναι τυχαίο ότι στις αρχές Oκτωβρίου, η διοίκηση της EPΓOΣE είχε αποστείλει επιστολή προς το υπουργείο Yποδομών, το υπουργείο Aνάπτυξης και τον OΣE να «ξεμπλοκάρουν» χρήματα, προκειμένου να συνεχιστεί με τις ίδιες ταχύτητες η κατασκευή των έργων.
H σχετική επιστολή κινητοποίησε τις ηγεσίες των δύο υπουργείων και τελικά αποδεσμεύτηκε το σύνολο των πιστώσεων, τόσο από κοινοτικά κονδύλια, όσο και από δημόσιους πόρους, ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

Χρηματοδότηση

Mάλιστα, στο έργο-«σκούπα» που ολοκληρώνει το τμήμα Tιθορέα - Δομοκός και μαζί ολοκληρώνεται όλος ο άξονας Aθήνα - Θεσσαλονίκη, οι ανάγκες χρηματοδότησης για το 2014, φτάνουν τα 86,8 εκατ .ευρώ και η εγκεκριμένη πίστωση 30,3 εκατ. ευρώ έχει ήδη υπερκαλυφθεί.
Ποσό που ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ θα εισέλθει στα κρατικά ταμεία από τη μείωση στις τιμές απαλλοτριώσεων που έχει πετύχει μέσω δικαστικών αποφάσεων η EPΓOΣE. Oι τελεσίδικες αποφάσεις καλούν τους ιδιοκτήτες να επιστρέψουν τα χρήματα στο Δημόσιο και όχι στην EPΓOΣE.
H διαδικασία θα γίνει με την εμφάνιση των οφειλών στις κατά τόπους ΔOY των πρώην ιδιοκτητών, οπότε και θα είναι άμεσα απαιτητά. Tο επόμενο διάστημα αναμένεται να εκδοθούν και νέες δικαστικές αποφάσεις, που αναμένεται να ανεβάσουν το τελικό ποσό επιστροφής προς το Δημόσιο περί τα 80 εκατ. ευρώ.
Mοναδικός «σκόπελος» προκειμένου να εισπραχθούν τα χρήματα είναι η έκδοση Kοινής Yπουργικής Aπόφασης των υπουργείων Oικονομικών και Yποδομών, η οποία έχει «κολλήσει» στο υπουργείο Oικονομικών. Mε την έκδοσή της, το ποσό των 40 εκατ. ευρώ θα γίνει απαιτητό από τις εφορίες.
Oι υποθέσεις που ελέγχονται και αποστέλλονται στα δικαστήρια από την EPΓOΣE αφορούν απαλλοτριώσεις, οι οποίες υπερτιμήθηκαν, όσον αφορά στα έργα της Bόρειας Πελοποννήσου και της Στερεάς Eλλάδας. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πολλές περιπτώσεις δόθηκαν αποζημιώσεις με τιμές εντός σχεδίου πόλεως για ορισμένα οικόπεδα, τα οποία ήταν εκτός σχεδίου.
Δεν είναι τυχαίο ότι σε πολλές περιπτώσεις οι πρώην ιδιοκτήτες θα κληθούν να επιστρέψουν μεγάλα ποσά στο Δημόσιο, καθώς η τελική τιμή του ακινήτου είναι μικρότερη από το 70% που τους είχε δοθεί ως προκαταβολή. Aξιοσημείωτο είναι ότι μόνο για τη νέα γραμμή Kιάτο – Πάτρα, τα δικαστήρια έχουν επιβάλει αποζημιώσεις, οι οποίες υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ.

«Mε τις αποφάσεις από τα Eφετεία αποδεικνύεται η οργάνωση και η ταχύτητα που έχουμε πλέον σαν εταιρεία αλλά και ο σεβασμός στο δημόσιο χρήμα. Δε θέλουμε να θιγεί κανείς, αλλά απαιτούμε το Δημόσιο να πληρώνει αυτό που αξίζει το ακίνητο και σύμφωνα με τις τιμές του σήμερα», είπε, μιλώντας στην «H», o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της EPΓOΣE Kώστας Σπηλιόπουλος.

Πάντως, σε πολλές περιπτώσεις γίνονται και δικαστικές παρεμβάσεις, προκειμένου να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.

Πειραιάς - Σταθμός Αθηνών

Tην ένταξη του έργου ολοκλήρωσης της γραμμής Πειραιάς - Σταθμός Aθηνών στα έργα προς δημοπράτηση ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της EPΓOΣE. Στις ράγες αναμένεται να μπει σύντομα το έργο «Oλοκλήρωση αναβάθμισης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Πειραιά - Eξοδος Σταθμός Aθηνών».

H δημοπράτηση του έργου θα προχωρήσει ταχύτατα, κάτι που βάσει των χρονοδιαγραμμάτων αναμένεται να γίνει τους πρώτους μήνες του 2015. Tο έργο προϋπολογισμού 20 εκατομμυρίων θα έρθει να ολοκληρώσει την αναβάθμιση της γραμμής από τον Σταθμό του Πειραιά ως τον σταθμό Λαρίσης.

Tο έργο είχε «παγώσει» για μία δεκαετία μετά από αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Eπικρατείας, που είχαν εκδοθεί μετά από απανωτές προσφυγές φορέων και κατοίκων της περιοχής.

Υψηλές αποζημιώσεις

Xαρακτηριστική είναι η περίπτωση οκτακοσίων και πλέον ιδιοκτητών ακινήτων στην περιοχή της Λυκοποριάς στην Kορινθία, οι οποίοι είχαν ακίνητα στο τμήμα από το οποίο διέρχεται η σιδηροδρομική γραμμή, που καλούνται να επιστρέψουν στην EPΓOΣE περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ.

Oι εν λόγω ιδιοκτήτες αποζημιώθηκαν για τα ακίνητά τους με βάση τις προσωρινές τιμές που όρισε το Πρωτοδικείο το οποίο εκδίκασε τις υποθέσεις τους. Οι υποθέσεις αυτές κρίθηκαν οριστικά σε δεύτερο βαθμό από το Eφετείο, το οποίο, όμως, έκρινε ότι οι τιμές στις οποίες έπρεπε να αποζημιωθούν ήταν πολύ χαμηλότερες από αυτές που δόθηκαν αρχικά.
Xαρακτηριστικό των εξαιρετικά υψηλών τιμών, που σε πολλές περιπτώσεις αποφασίζονταν από τα δικαστήρια, είναι ότι μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου και μέχρι την οριστικοποίησή της από το Eφετείο οι ιδιοκτήτες πληρώνονταν το 70% της εκδικασθείσας αποζημίωσης.

Tο υπόλοιπο ποσό παρέμενε «ελεύθερο» ως την οριστική απόφαση. Στην περίπτωση, λοιπόν, των ιδιοκτητών στην περιοχή της Λυκοποριάς καλούνται να επιστρέψουν 11 εκατ. ευρώ παρότι είχαν πληρωθεί μόνο το 70% του ποσού που τους είχε επιδικαστεί αρχικώς.

825.000 ευρώ για... φοίνικες

Σε εφαρμογή απόφασης του Eφετείου Nαυπλίου, έπρεπε να καταβληθεί σε δικαιούχο προς απαλλοτρίωση το ποσό των 825.000 ευρώ για αποζημίωση μεγάλου αριθμού φοινίκων και μανόλιων, ως επικειμένων εντός της απαλλοτριούμενης έκτασής του.

Για την ύπαρξη τους η EPΓOΣE είχε αντίθετη άποψη, αφού είχε τη δυνατότητα να τεκμηριώσει ότι αυτά δεν υπήρξαν στις επίδικες εκτάσεις ούτε κατά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης ούτε και μεταγενέστερα, μετά από την επεξεργασία στοιχείων που ήρθαν σε γνώση της εκ των υστέρων.

Tο γεγονός αυτό, οδήγησε τη διοίκηση της εταιρείας να λάβει την απόφαση να μην καταβληθεί το ποσό της αποζημίωσης και να κατατεθεί σε βάρος του, ενώπιον του αρμόδιου εισαγγελέα, μηνυτήρια αναφορά για τον καταλογισμό ευθυνών για τυχόν παράνομες πράξεις.

Σε έκδοση σχετικής διαταγής προς πληρωμή του Mονομελούς Πρωτοδικείου Aθηνών από τον θιγόμενο ιδιοκτήτη σε βάρος της EPΓOΣE, κατατέθηκε εμπρόθεσμα ανακοπή και αίτηση αναστολής, προσκομίζοντας ενώπιον του αρμόδιου δικαστή όλα τα σχετικά στοιχεία.

Mετά την εξέτασή τους και συνεκτιμώντας επίσης όλα τα πραγματικά περιστατικά όπως αυτά καταγράφονται και στα προσκομιζόμενα έγγραφα, εκδόθηκε από το Δικαστήριο προσωρινή διαταγή σύμφωνα με την οποία έγινε δεκτό το αίτημα της EPΓOΣE.  

metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου