Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

Αλλάζει σελίδα ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας

Ένα βήμα πριν την "μεταμόρφωση" του βρίσκεται ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας. Τα "αιώνια" έργα για την ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έχουν κλειδώσει και όπως όλα δείχνουν το 2017 θα είναι η χρονιά του Προαστιακού.


Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com μέχρι το τέλος της Άνοιξης αναμένεται να ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα  και να ξεκινήσουν κανονικά δρομολόγια, για πρώτη φορά από τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας. Να θυμίσουμε πως ένα μήνα πριν έγινε το πρώτο ανεπίσημο δρομολόγιο ηλεκτρικού τρένου από την Αθήνα μέχρι το ΣΚΑ, καθώς είχε ηλεκτροδοτηθεί ο σταθμός για πρώτη φορά στην ιστορία του.

Την ίδια ώρα τα έργα ηλεκτροκίνησης του αστικού τμήματος του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες έχουν ολοκληρωθεί ενώ συνεχίζονται τα έργα στο τμήμα Αθήνα-Πειραιάς. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του ypodomes.com τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι. Με την ολοκλήρωση τους τα ηλεκτρικά τρένα του Προαστιακού θα μπορούν να ξεκινούν τα δρομολόγια τους από τον Πειραιά, στο λιμάνι. 

Μέχρι σήμερα το αστικό τμήμα του Προαστιακού από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα και τον ΣΚΑ έχει απογοητευτικά αραιά δρομολόγια με συχνότητα περίπου ένα δρομολόγιο την ώρα ενώ η απουσία ηλεκτροκίνησης δημιουργεί ακόμα περισσότερα προβλήματα. Ο Προαστιακός της Αθήνας έχει ακόμα το θλιβερό προνόμιο να μην έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος του.

Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ
Ο Προαστιακός με την ολοκλήρωση των έργων αναμένεται να μεταμορφωθεί και να μπορεί να συνεισφέρει στο έργο των συγκοινωνιών της Αθήνας, με πλήρως ηλεκτροκινούμενη κίνηση και νέα δεδομένα.

Ποια είναι αυτά; Πλέον τα ηλεκτροκίνητα τρένα Desiro της Siemens του δρομολογίου προς Κιάτο θα μπορούν να φτάνουν μέχρι το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά χωρίς να χρειάζεται μετεπιβίβαση.

Επίσης με την ηλεκτροκίνηση σε όλο το τμήμα θα μπορούν να υπάρξουν και πάλι απευθείας δρομολόγια από Πειραιά και Αθήνα προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ειδικά για την περίπτωση του Πειραιά θα είναι μεγάλη διευκόλυνση καθώς για πρώτη φορά θα συνδεθεί το μεγάλο λιμάνι της Αττικής με το διεθνές της Αεροδρόμιο χωρίς καμία μετεπιβίβαση.

Εξίσου σημαντικό θα είναι πως το δρομολόγιο προς Κόρινθο θα μπορέσει να αντικατασταθεί με τα ηλεκτροκίνητα τρένα για πρώτη φορά, ενώ λόγω της ηλεκτροκίνησης θα μπορέσει να δρομολογηθεί και νέα γραμμή προς Θήβα, γραμμή που υπήρχε στα αρχικά σχέδια ανάπτυξης του Προαστιακού της Αθήνας.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω θα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό. Θα μπορέσουν να εξορθολογιστούν τα δρομολόγια του Προαστιακού λόγω του μειωμένου κόστους της ηλεκτροκίνησης, ενώ θα γίνει μεγάλη αναβάθμιση στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες που σήμερα ταλαιπωρούνται λόγω της μετεπιβίβασης που δρα αρνητικά στην χρήση του μέσου.

Το πλέον σημαντικό στοιχείο είναι πως λόγω της ηλεκτροκίνησης και των εξορθολογισμένων δρομολογίων θα υπάρξει για πρώτη φορά σωστή εκμετάλλευση του αστικού τμήματος του Προαστιακού με περισσότερα και πιο συχνά δρομολόγια, προσελκύοντας πολλούς περισσότερους επιβάτες και δημιουργώντας δύο νέες γραμμές με συχνή κίνηση που θα μπορούν να τροφοδοτούνται από λεωφορεία και τρόλεϊ, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τη χρήση οχημάτων.

Στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης στο αστικό τμήμα του Προαστιακού τα δρομολόγια τις ώρες αιχμής είναι ανά 10 λεπτά και τις υπόλοιπες ώρες ανά 15 λεπτά. Το ίδιο περιμένουμε να γίνει και στο δίκτυο του Προαστιακού της Αθήνας.

Τέλος μεγάλης σημασίας είναι το γεγονός πως το αστικό δίκτυο του Προαστιακού σχεδόν σε όλο του το μήκος (Πειραιάς-ΣΚΑ-Άγιος Στέφανος και Μαγούλα-Μεταμόρφωση-Αεροδρόμιο) περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν έχουν μέσο σταθερής τροχιάς και μπορούν να επιτύχουν εμπορικά, για πρώτη φορά στην ιστορία του μέσου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου