Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Γκισέ με φέσια εκατομμυρίων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ! Σε ενα χρόνο δεν θα έχουμε μηχανοδηγούς....

Στο δημοσίευμα διαβάζουμε δηλώσεις για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο απο τον Χάρη Καραδήμα -Αντιπροέδρο της ΠΟΣ, Τάκη Κολοκοτρώνη- Γενικό Γραμματέα του Σωματείου του Προαστιακού και τον Κώστα Γενιδούνια - Μέλους του ΔΣ του Σωματείου των μηχανοδηγών. Διαβάζουμε >"Φέσια" και δαπανηρές δικαστικές διεκδικήσεις έφερε η περίφημη "εξυγίανση" του ΟΣΕ που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 3891/2010 και ξεκίνησε με την είσοδο ιδιωτών στην πώληση εισιτηρίων για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με εγγύηση μόλις
5.000 ευρώ και αυτά μέσω εγγυητικής επιστολής από τράπεζα, παραδόθηκαν σε ιδιώτες τα γκισέ σε όλους τους σταθμούς του προαστιακού και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Λαμίας και Κατερίνης. 
Με βάση τις συμβάσεις όφειλαν να αποδίδουν τις εισπράξεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανά 15-30 ημέρες, κρατώντας το συμφωνηθέν ποσοστό τους, που διαμορφώνεται κατά περίπτωση και ανάλογα με την επιβατική κίνηση του κάθε σταθμού. Στην πράξη όμως υπήρχαν καθυστερήσεις στην απόδοση λογαριασμών, με αποτέλεσμα να οφείλονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν δικαστικές διεκδικήσεις και τα χρέη μειώθηκαν σε 600-700 χιλιάδες ευρώ, αλλά θα εισπραχθούν με μεγάλη δυσκολία αφού δεν αντισταθμίζονται από τις εγγυητικές επιστολές. 
"Παρά τα προβλήματα, η διοίκηση ετοιμάζει σχέδια για εκχώρηση σε ιδιώτες και του σταθμού Λαρίσης", αποκαλύπτει στην "ΕφΣυν" ο Τάκης Κολοκοτρώνης, γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων στον προαστιακό. Πρόκειται για σταθμό με μεγάλες εισπράξεις, που ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ το μήνα. Μας εξηγεί ότι η εκχώρηση των γκισέ σε ιδιώτες αποδείχθηκε και οικονομικά ασύμφορη, ενώ αποδεσμεύτηκαν περίπου 80 εργαζόμενοι που δεν αρκούν για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις του ΟΣΕ σε προσωπικό.Τις επιπτώσεις φορτώνεται το επιβατικό κοινό. 

"Σε συνάντηση που είχαμε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης παραδέχθηκε ότι υπάρχουν 200 κενές θέσεις μόνον στους μηχανοδηγούς και υποσχέθηκε ότι θα προχωρήσουν 150 προσλήψεις, που δεν έχουν ξεκινήσει", μας εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας, μέλος της διοίκησης του σωματείου μηχανοδηγών. Δεν προχώρησαν ούτε οι 35 αποσπάσεις που είχαν υποσχεθεί. "Σε σύνολο 498 θέσεων, έχουμε μόνον 260 μηχανοδηγούς που δουλεύουν 27-28 ημέρες το μήνα για να βγουν τα δρομολόγια", επισημαίνει και προσθέτει: "Το 80% των μηχανοδηγών είναι πάνω από 55 χρονών και βρίσκονται κοντά στη σύνταξη. Σε ένα χρόνο τα κενά θα αυξηθούν και δεν προβλέπεται να καλυφθούν ακόμη και αν ξεκινήσουν σήμερα οι προσλήψεις. Ενας μηχανοδηγός χρειάζεται χρόνο για να εκπαιδευτεί. Αυτό σημαίνει ότι το δίκτυο θα μείνει χωρίς μηχανοδηγούς και ότι ο ΟΣΕ θα κλείσει".  
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που μας έδωσε ο μηχανοδηγός Χάρης Καραδήμας, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
 "Με τον νόμο 3891/2010 και στο όνομα της εξυγίανσης έκλεισαν τα δύο τρίτα του  σιδηροδρομικού δικτύου. Από τη γραμμή της Πελοποννήσου που είχε πρόσφατα ανακαινιστεί μέχρι και αυτήν της Φλώρινας και τις διασυνοριακές συνδέσεις με άλλες χώρες, όπως Τουρκία  και Βουλγαρία. Συρρικνώθηκαν ή καταργήθηκαν και άλλες δραστηριότητες, χιλιάδες σιδηροδρομικοί ,ειδικευμένοι υπάλληλοι σε συγκεκριμένα αντικείμενα  βρέθηκαν υπό καθεστώς μετατάξεων ως πλεονάζον προσωπικό. Για να υπάρξει αυτό το πλεονάζον προσωπικό δεν αρκούσε μόνο το κλείσιμο του δικτύου. Ιδιωτικοποιήθηκαν μέσα σε μια νύχτα επιμέρους δραστηριότητες όπως η έκδοση εισιτήριων , η φύλαξη των εγκαταστάσεων, η συντήρηση εξαρτημάτων , δόθηκαν εργολαβίες για την συντήρηση της γραμμής. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι εργολαβίες, όπως της συντήρησης τρένων, κόστιζαν παραπάνω ενώ σε άλλες, όπως η έκδοση εισιτηρίων, παρουσιάστηκαν μεγάλα ελλείμματα", επισημάνει και προσθέτει:

 "Αγωνιζόμαστε για ένα ενιαίο ΔΗΜΟΣΙΟ σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του πολίτη. Προτεραιότητά μας μέσα στην κρίση που ζούμε όλοι είναι η  φτηνή και ποιοτική μετακίνηση , σε κάθε σημείο της χώρας για ΟΛΟΥΣ .Τον μαθητή , του συνταξιούχου , του ανέργου , του εργαζόμενου .Αγωνιζόμαστε για την ανάπτυξη του πιο φιλικού μέσου προς το περιβάλλον και επιτέλους θα πρέπει το Ελληνικό πολιτικό σύστημα να καταλάβει ότι ο σιδηρόδρομος είναι εργαλείο για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Θέλω να τονίζω ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες οι σιδηροδρομικές εταιρείες βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο αφού, όπου επιχειρήθηκε ιδιωτικοποίηση τους, είχε οδυνηρά αποτελέσματα τόσο για τους επιβάτες όσο και για το ίδιο το μέσο".

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ - Εφημερίδα των Συντακτών

1 σχόλιο:

  1. Mπραβο Χαρη πεστα μηπωΣ και ξυπνηση καποιοΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ...ΤΩΝ... ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ..... ΛΕΙΒΑΔΙΟΤΗΣ ..Δ.. ΜΕΛΟΣ Δ.Σ ΜΗΧ/ΓΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή