Τη στιγμή που οι κυβερνητικοί κύκλοι και τα εθνικιστικά τους δεκανίκια μας μαθαίνουν πως να
μισούμε τους γειτονικούς λαούς διεγείροντας τα μίση για τον “εξωτερικό εχθρό”, συνεχίζουν τον πόλεμο εναντίον του εσωτερικού εχθρού – λαού, με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των βασικών κοινωνικών υποδομών. Μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις αρχές Μαρτίου έρχεται η σειρά της ΕΕΣΣΤΥ, μιας ακόμα από τις βασικές εταιρίες που συγκροτούν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ θα επηρεάσει άμεσα και καταλυτικά τις ζωές χιλιάδων κατοίκων της πόλης του Βόλου, καθώς η εν λόγω εταιρία διαθέτει στην πόλη ένα από τα κυριότερα εργοστάσια της. Πως θα γίνει αυτό;
Είναι γνωστό πως τα τελευταία χρόνια υποβαθμίζεται διαρκώς ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου. Από τα 16 δρομολόγια που υπήρχαν πριν από 8 περίπου χρόνια σήμερα εκτελούνται 9. Καταργήθηκαν όλες οι αμαξοστοιχίες “interсity”, καθώς και όλες οι απευθείας ανταποκρίσεις από το σταθμό της Λάρισας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως η εν λόγω υποβάθμιση πάει χέρι χέρι με την ανάδειξη ως αποκλειστικού μέσου μεταφοράς του ακριβότερου λεωφορείου, μόνο και μόνο γιατί εξυπηρετεί οικονομικά συμφέροντα των κυριάρχων κύκλων της πόλης. Οι σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις του Βόλου ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια υπάρχουν γιατί υπάρχει το εργοστάσιο της ΕΕΣΣΤΥ που συντηρεί σημαντικό μέρος του τροχαίου υλικού. Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, θα αποτελέσει ένα ακόμα σημαντικό πλήγμα στον κατήφορο της υποβάθμισης του σταθμού Βόλου με πιθανότητες ακόμα και κατάργησης του με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους χιλιάδες συμπολιτών μας που εξυπηρετούνται μέσω αυτού.
Η ΕΕΣΣΤΥ είναι η εταιρία που ουσιαστικά συντηρεί και επισκευάζει όλα τα τρένα, καθώς δίνει πιστοποίηση και για τα μηχανήματα γραμμής, δηλαδή εκείνα που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση όλου του σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι προφανές πως ο αγοραστής της ΕΕΣΤΥ, θα ενδιαφέρεται για τη μείωση του κόστους παραγωγής, προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία του. Αυτό μεταφράζεται σε υποβάθμιση των υλικών συντήρησης, αύξηση των ωρών εργασίας και μείωση των μισθών με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εργασίας και των προϊόντων της. Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό είναι πως η εν λόγω “συνταγή” όταν εφαρμόστηκε στην Αγγλία επί Θάτσερ, απέτυχε παταγωδώς, καθώς αυξήθηκαν θεαματικά τα ατυχήματα στον αγγλικό σιδηρόδρομο, γεγονός που οδήγησε στην επανακρατικοποίηση του. Κοινώς η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ συνιστά νούμερο ένα κίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών των σιδηροδρόμων.
Πολλοί μπορεί να πιστεύουν πως η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί ζημιογόνες εταιρίες του δημοσίου ή και οτι οι ιδιωτικοποιήσεις φέρνουν ρευστό στα κρατικά ταμεία. Η αλήθεια βρίσκεται πολύ μακριά από τα παραπάνω συμπεράσματα που αναπαράγουν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια και το παράδειγμα των εταιριών των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι κραυγαλέο. Υποτίθεται ότι ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που η μεν πρώτη είναι προς ιδιωτικοποίηση και η δεύτερη έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί) θα πληρώνουν ενοίκια στη ΓΑΙΑΟΣΕ (στο ελληνικό δημόσιο ας πούμε) για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και των κτιριακών υποδομών. Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί ουσιαστικά προεξοφλούν ότι όχι μόνο δεν θα καταβάλουν ενοίκια, άλλα το ελληνικό δημόσιο θα προικοδοτήσει τις εν λόγω εταιρίες με αναβάθμιση του στόλου των τρένων αξίας 20 εκατομμυρίων, ένα ποσό που θα αφαιρεθεί από τα ενοίκια των ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ…!!!! Σαν να μην έφτανε αυτό ο ΟΣΕ καταβάλει ήδη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόστιμα(!) για την αργοπορία των τρένων, για γραμμές που η συντήρηση τους και η υποτιθέμενη αναβάθμισή τους τελείωσε πριν λίγο καιρό (γραμμή Βόλου- Λάρισας) και παρόλα αυτά ο ΟΣΕ έστειλε εγκύκλιο για διάβαση τους με χαμηλές ταχύτητες …!!! Πολύ απλά οι ιδιωτικοποιήσεις όχι απλά δεν φέρνουν έσοδα στα κρατικά ταμεία, αλλά προικοδοτούνται από χρήματα των φορολογούμενων…!!!
Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ θα διευρύνει της συνθήκες εργασιακής γαλέρας για όλους τους εργαζόμενους στους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Το καθεστώς εργασίας εξάλλου που εγκαθιδρύουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι για να ενισχύσουν την κερδοφορία τους είναι βιωμένο στην πόλη μας και συγκεκριμένα στον κλάδο των σιδηροδρόμων, μέσω του παραδείγματος του Κιολείδη, ο οποίος για να εξασφαλίσει φτηνά μεροκάματα δε δίστασε να “εισάγει” ένα μεγάλο ποσοστό Βούλγαρους εργαζόμενους. Ο δρόμος του σκλαβοπάζαρου στην ΕΕΣΣΤΥ έχει ήδη ανοίξει με τη μαζικοποίηση των προσλήψεων με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι) και με την επινοικίαση εργαζομένων του ΟΣΕ, οι οποίοι σε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση μένουν κυριολεκτικά στον αέρα.
Επιδίωξη μας είναι να σπάσουμε το καθεστώς σιωπής και συναίνεσης που μεθοδικά χτίζουν για τις ιδιωτικοποιήσεις η κυβέρνηση, τα κόμματα εξουσίας, οι τοπικοί παράγοντες και τα διευθυντικά στελέχη των εταιριών των σιδηροδρόμων.Παλεύουμε να μπλοκάρουμε την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΤΥ και να δημιουργηθεί συνολικά ένα αγωνιστικό μέτωπο υπεράσπισης του κοινωνικού πλούτου και των δημόσιων αγαθών. Παλεύουμε για αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες προσβάσιμες στο σύνολο της κοινωνίας. Στόχος μας είναι η λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών και δομών με εργατικό έλεγχό και στη βάση της κάλυψης των κοινωνικών αναγκών.
Λέσχη εργαζομένων και νεολαίας Βόλου
Μεταμορφώσεως 19
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου