Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018

Tη διασύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με βιομηχανικές περιοχές προτάσσει ο Π. Θεοχάρης

Tη διασύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με βιομηχανικές περιοχές προτάσσει ο νέος διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Θεοχάρης.
Ο κ. Θεοχάρης, κατά την ακρόασή του στη Βουλή, σημείωσε ότι «είναι σημαντικό και αποτελεί πρώτη
μας προτεραιότητα το να διασυνδεθούμε με τις βιομηχανικές περιοχές», υπογραμμίζοντας ότι, με αυτό τον τρόπο, θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πορεία ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων, προαναγγέλλοντας την ανάταξη των τμημάτων του δικτύου «που βρίσκονται σε κατώτερο επίπεδο, με στόχο την επαναφορά του στη λειτουργία που είχε πριν το 2008».

Η τοποθέτηση του Π. Θεοχάρη στη Βουλή  

Κύριοι Βουλευτές, κύριε Πρόεδρε, το πρώτο θέμα που θα ήθελα να πω είναι ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Ουσιαστικά, μετά και την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επί της ουσίας έχουμε ένα άνοιγμα της αγοράς που επιβάλει πλέον στον διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής να λειτουργήσει στις νέες συνθήκες εξασφαλίζοντας ισότιμη λειτουργία σε όλες τις επιχειρήσεις.

Από την άλλη μεριά, θα πρέπει να υπογραμμίσω το γεγονός ότι όλη η προηγούμενη περίοδος, παρότι επέτρεψε να εκσυγχρονιστούν ορισμένα ζητήματα έχει επιφέρει και ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι ακόμα παραμένουν ανοιχτά και είναι προτεραιότητα, όπως είπε και ο Πρόεδρος, το ζήτημα της διαγραφής των χρεών και πλέον ο σχεδιασμός ενός νέου ρόλου για τον Οργανισμό μέσα στις νέες συνθήκες.

Στις επιπτώσεις, οι οποίες είναι προβληματικές και τις αντιμετωπίζουμε, είναι το γεγονός ότι πλέον δεν έχουμε δημόσια υποδομή εκμετάλλευσης. Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή που δεν έχουμε δημόσια εταιρεία εκμετάλλευσης.

Βεβαίως, ουσιαστικά θα υπάρξουν ζητήματα με το άνοιγμα της αγοράς και καλύπτονται πλέον από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη νέα της ιδιοκτησία.

Δεύτερο, πολύ σημαντικό θέμα, είναι ότι ουσιαστικά αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται τα μεγάλα έργα.

Ήδη είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι σήμερα παραλαμβάνουμε σε πιλοτική λειτουργία τη νέα γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι και πλέον από την επόμενη βδομάδα τα δρομολόγια θα γίνονται από αυτή τη γραμμή, με αποτέλεσμα να έχουμε θετικές επιπτώσεις, όσον αφορά τη μείωση του χρόνου πρόσβασης της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκη.

Είμαστε σε καλό δρόμο και ελπίζουμε ότι μέσα στο έτος θα έχουμε ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των απαιτούμενων υποδομών, της οποίας θα παραλάβουμε από την ΕΡΓΟΣΕ και σχετίζονται τόσο με την ηλεκτροδότηση ολόκληρης της γραμμής, όσο και με τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση του δικτύου.

Αυτά πλέον μας επιβάλλουν να λειτουργήσουμε στην καινούργια κατάσταση με διαδικασίες, οι οποίες θα οδηγήσουν και σε αναγκαίες ενέργειες εκσυγχρονισμού ολόκληρου του Οργανισμού.

Είναι σημαντικό θέμα να δούμε τη συντήρηση ολόκληρου του δικτύου και βεβαίως να προχωρήσουμε στη συνέχεια και στην ανάταξη των τμημάτων του δικτύου που βρίσκονται σε κατώτερο επίπεδο, με στόχο δύο πράγματα, την επαναφορά του δικτύου στη λειτουργία που είχε πριν το 2008.

Σημειώνω ότι, ουσιαστικά πλέον ήμαστε περίπου στο μισό του όγκου της επιβατικής κίνησης και στο λιγότερο από 10% στο επίπεδο της εμπορευματικής.

Αυτή η διαδικασία με τα νέα έργα θα μας βοηθήσει στο να ανατάξουμε το δίκτυο.

Σημειώνω, επίσης, ότι πλέον έχουμε ολοκληρωμένη την λειτουργία του λιμανιού που τουλάχιστον, αν ακολουθήσουμε έστω και το ένα τρίτο των στατιστικών που αντιστοιχούν στις κινήσεις αναμένουμε προοπτικά 7 εκατ. teus μέσα στα επόμενα χρόνια. Το 10% αυτών είναι γύρω στα 700.000 teus, που είναι μια πολύ μεγάλη εμπορευματική ροή μόνο από το λιμάνι του Πειραιά.

Έχουμε αντίστοιχα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που θα προσθέσουν ροές.

Καθώς επίσης, είναι σημαντικό και αποτελεί πρώτη μας προτεραιότητα το να διασυνδεθούμε με τις βιομηχανικές περιοχές.

Ουσιαστικά, σ’ αυτή την περίπτωση ο σιδηρόδρομος θα μπορέσει να συμβάλει αποτελεσματικά στο να έχουμε αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, οδηγώντας σε μείωση του κόστους της τάξης του 30% περίπου.

Από κει και πέρα, είναι σημαντικό το γεγονός ότι αναμένουμε και την ολοκλήρωση της διαδρομής Αθήνα- Πάτρα.

Ουσιαστικά έχουμε την εξέλιξη Κιάτο-Ροδοδάφνη και θα τελειώσουμε στο λιμάνι των Πατρών. Εκεί υπάρχουν ορισμένα ζητήματα, τα οποία είναι θέματα του Υπουργείου για την τελική λύση.

Και επιπλέον, είναι μέσα στις πρώτες μας προτεραιότητες και πολύ σημαντικές η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του Οργανισμού.

Η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων σχετίζεται με τρία πράγματα. Το πρώτο σχετίζεται με την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων (ERP), ουσιαστικά της παρακολούθησης της οικονομικής λειτουργίας.

Ένα δεύτερο σχετίζεται με την ανάπτυξη συστημάτων προληπτικού ελέγχου με προχωρημένες διαγνωστικές μεθόδους και το τρίτο κομμάτι σχετίζεται με την αξιοποίηση των γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών.

Οι διαδικασίες ολοκλήρωσης έχουν ξεκινήσει σε πρώτο επίπεδο, κινούμαστε στη διαδρομή να τις ολοκληρώσουμε και αποτελεί στόχο της διοίκησής μας να κινηθούμε και σε αυτή την κατεύθυνση.

Όσον αφορά το πρόσωπό μου, ήμουν Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο που ήταν δημόσια επιχείρηση και ολοκληρώσαμε τη διαδικασία μετάβασης στη νέα κατάσταση. Από κει και πέρα, είχα και μια θέση Συμβούλου στη Διοίκηση του ΟΣΕ. Έχω μια πρώτη εικόνα, λοιπόν, από τα ζητήματα, τα οποία εξελίσσονται.

Βέβαια, ως νέα Διοίκηση είμαστε σε φάση αναγνωριστικής λειτουργίας, έχουμε, ήδη, ξεκινήσει τη δουλειά μας και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση, εφόσον το θελήσει η Βουλή, να αναφερθούμε επί των σχετικών ζητημάτων.

Η δευτερολογία 

Κύριε Πρόεδρε, ο κ. Υπουργός νομίζω έθεσε διάφορα ζητήματα. Θα μείνω μόνο σε ορισμένα τεχνικά.

Πρώτον. Στην τρέχουσα κατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά οι διαδικασίες και για το οργανόγραμμα και για το επιχειρησιακό σχέδιο, καθώς επίσης και για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη στελέχωση του Οργανισμού.

Όμως, θα μας επιτρέψετε να έχουμε λίγο χρόνο για να μπορέσουμε να κάνουμε «find tuning». Υποσχόμαστε ότι θα γίνει πολύ γρήγορα αυτό και πλέον θα έχουμε τα κείμενα τα οποία θα μπορούν να νομοθετηθούν.

Δεύτερο θέμα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, ότι η σιδηροδρομική Ακαδημία ήδη άρχισε να λειτουργεί, εννοούμε το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΣΕ. Μέσα σ’ αυτό το διάστημα έχουμε ξεκινήσει και έχουμε και τις εγκρίσεις από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για όλες τις ειδικότητες που θα χρειαστούν στην ενεργοποίηση της γραμμής της καινούργιας. Αυτό θα γίνει και ολοκληρώνεται μέσα στον μήνα.

Με την κίνηση ήδη υπάρχει στελεχωμένο και εκπαιδευμένο όλο το δυναμικό.

Βεβαίως, θα πρέπει να πούμε εδώ, ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η συμβολή των εργαζομένων του Οργανισμού που μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες – εννοούμε σε συνθήκες που σχετίζονται με υποστελέχωση της τάξεως του 50% – λειτουργούν αποτελεσματικά σε αυτό το πράγμα και αυτό θα το συνδέσω και με έναν δεύτερο παράγοντα που είναι πάρα πολύ σημαντικός.

Σε επίπεδα ασφαλείας, τουλάχιστον, σε στατιστικούς όρους και είναι κακό πράγμα να μιλάει κανείς για στατιστικούς όρους, όταν σχετίζονται με ατυχήματα ή άλλα, είμαστε σε εξαιρετικό σημείο στην Ευρώπη.

Έχουμε κάποια προβλήματα και δεν τα κρύβουμε, αλλά τα προβλήματα αυτά σχετίζονται με το επίπεδο συντήρησης και το επίπεδο συντήρησης σχετίζεται με τη χρηματοδότηση.

Τα δύο ζητήματα, τα οποία είναι πολύ ουσιώδη είναι ότι ουσιαστικά ο Οργανισμός έχει πόρους από δύο μόνο πηγές.

Πρώτον, από τα τέλη πρόσβασης και τέλη πρόσβασης σε δίκτυο, το οποίο βρίσκεται σε κατάσταση πραγματοποίησης έργων, θα είναι χαμηλό.

Δεύτερον, σε επίπεδο τακτικού προϋπολογισμού, όπου ουσιαστικά την τελευταία δεκαετία έχει υποδιπλασιαστεί ο προϋπολογισμός του.

Με τρίτο στοιχείο, ότι ουσιαστικά τα ζητήματα που σχετίζονται με την ίδια τη συντήρηση των επενδύσεων του Δημόσιου δεν έχουν ακόμα φτάσει σε ένα επίπεδο που να μπορέσουμε να έχουμε ένα βαθμό αυτοματισμού, που να σχετίζεται με το επίπεδο που η ίδια η Διοίκηση θέλει να χρηματοδοτήσει το επίπεδο συντήρησης

Σας ευχαριστώ.

metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου