Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Μετά το 2050 τρένο στη Δυτική Ελλάδα

Θα χει έρθει μέχρι τότε η ανάπτυξη όμως !!!!!
«Αποκαλυπτική» αποδείχθηκε η επιμονή της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ κυρίας Νίκης Φούντα να ρωτάει για την τύχη των σχεδιαζομένων από τη δεκαετία του 1920, όμως μηδέποτε κατασκευασθέντων έργων της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα.
Σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία, η Σιδηροδρομική Εγνατία θα κατασκευαστεί κάποια στιγμή ως το 2030, ενώ ο Δυτικός Αξονας θα πρέπει να περιμένει ως το 2050!


Η κυρία Φούντα (μαζί με τη βουλευτή της ΔΗΜΑΡ κυρία Μαρία Γιαννακάκη) είχε καταθέσει στις 27 Ιανουαρίου 2014 ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών, Ανάπτυξης και Εξωτερικών με θέμα αν θα αποτελέσει το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προτεραιότητα και τι θα κάνει η κυβέρνηση στο πλαίσιο της προεδρίας για την άντληση πόρων έργου από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Το ΥΠΑΝ αναγνώρισε ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία μπορεί να αντλήσει χρηματοδότηση για την περίοδο 2014-2020, για «μελέτες για την ωρίμαση της κατασκευής». Μάλιστα, συμπλήρωσε, από την περίοδο 2007-2013 συγχρηματοδοτείται η μελέτη «Υπολειπόμενες μελέτες για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας - Τοξότες - Αλεξανδρούπολη, προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ορίζοντας ολοκλήρωσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι το 2030, ενώ «για το "Αντίρριο - Ιωάννινα" επανεξετάζεται η υποβολή πρότασης στο εγγύς μέλλον» για ένταξη στο πρόγραμμα χρηματοδότησης Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Πάντως, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, η χρηματοδότηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας από κοινοτικούς πόρους μπορεί να φτάσει ως 20%.

Στις 17 Φεβρουαρίου 2014 η κυρία Φούντα κατέθεσε εκ νέου ερώτηση για την υλοποίηση των έργων ζητώντας να μάθει αν το «Αντίρριο - Ιωάννινα» θα ενταχθεί στον προγραμματισμό των υπουργείων.

Το ΥΠΑΝ αποκάλυψε ότι η Κομισιόν το 2008 είχε εγκρίνει τη χρηματοδότηση των μελετών του Δυτικού Αξονα κατά 50%, δηλαδή 21,5 εκατ. ευρώ, σε προϋπολογισμό 43 εκατ. ευρώ, για «τη μελλοντική ωρίμαση σιδηροδρομικής γραμμής 216 χλμ. σε επίπεδο οριστικών μελετών» με προθεσμία ολοκλήρωσης ως τον Απρίλιο του 2013.

«Υπήρξαν εμπλοκές στην υλοποίηση της δράσης, κυρίως λόγω προβλημάτων που σχετίζονταν με την αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ, και τελικά η ΕΕ στις 20.12.2011 προχώρησε στην ακύρωση της δράσης, αφού έκρινε ότι δεν ήταν δυνατή η ολοκλήρωση των μελετών στο επαναπομένον χρονικό διάστημα ως τον Απρίλιο του 2013» ανέφερε το ΥΠΑΝ. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι το έργο, καθώς περιλαμβάνεται «στο αναλυτικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών», μπορεί να διεκδικήσει χρηματοδότηση για την ωρίμασή του.

«Η επιλογή των προς χρηματοδότηση έργων από την ΕΕ γίνεται επί τη βάσει τεκμηριωμένων μελετών οικονομικής σκοπιμότητας, των οποίων τα αποτελέσματα οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη και κατά την ιεράρχηση των αναγκών» προσέθεσε το ΥΠΑΝ.

«Με δεδομένο ότι κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρειαστεί οι πόροι να συγκεντρωθούν στις ήδη εν εξελίξει μεγάλες σιδηροδρομικές συνδέσεις, αλλά και το γεγονός ότι η χώρα μας αποφάσισε σχετικά πρόσφατα τη διακοπή ορισμένων γραμμών επί υφισταμένων υποδομών λόγω του ότι δεν ήταν δυνατή ούτε καν η κάλυψη του λειτουργικού κόστους, η προοπτική σιδηροδρομικής σύνδεσης του Αντιρρίου με τα Ιωάννινα (εκτιμώμενου κόστους 1 δισ. ευρώ) θα πρέπει να επανεξεταστεί με πολλή προσοχή, με βάση και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας» συμπλήρωσε.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών επανέλαβε ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία (Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα - Τοξότες) «αποτελεί μέρος του κεντρικού δικτύου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, το οποίο είναι προτεραιοποιημένο έναντι του αναλυτικού και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030». Αντίθετα, ο σιδηροδρομικός άξονας Αντίρριο - Ιωάννινα εντάσσεται στο αναλυτικό δίκτυο των ΔΔΜ «με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2050».

«Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης οικονομοτεχνικής σκοπιμότητας που εκπονήθηκε το 2003 για τη δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα, το έργο, αν και μεγάλου μεγέθους, είναι οικονομικά βιώσιμο λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικοικονομικό όφελος που προκύπτει» από τη σύνδεση των Ιωαννίνων και των αστικών κέντρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, τονίζει το υπουργείο. «Με την υλοποίηση του έργου η διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα θα διαρκεί 3,5 ώρες και η διαδρομή Καλαμπάκα -Κοζάνη 50 λεπτά» αναφέρει.

Η κυρία Φούντα επανήλθε στις 17 Μαρτίου 2014 ζητώντας να μάθει αν θα επανεξεταστεί τελικά η προοπτική του Δυτικού Αξονα. Το ΥΠΑΝ απάντησε ότι «δεν έχει να προσθέσει κάτι επιπλέον» και παρέπεμψε στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο παραδέχθηκε ότι το έργο δεν περνάει στην επόμενη περίοδο.

Επανέλαβε μάλιστα ότι βάσει του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» μπορεί να υποβληθεί ως πρόταση για χρηματοδότηση των μελετών του. Μάλιστα αποκαλύφθηκε ότι τα τμήματα Καλαμπάκα - Ιωάννινα και Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα έχουν λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση, την κατασκευή των οποίων ο ΟΣΕ πρότεινε για ένταξη με προϋπολογισμό 1,734 δισ. ευρώ.

Πηγή Το Βήμα - Αχιλλέας Χεκίμογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου