Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Ερώτηση για τους ελέγχους της Επ. Ανταγωνισμού (και) για έργα της ΕΡΓΟΣΕ


Ερώτηση με θέμα «Ντου της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε μεγάλες εργοληπτικές οργανώσεις και λεηλασία δημόσιου χρήματος, μέσω προσυνεννοημένων προσφορών στα Δημόσια Έργα» κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος. Ειδική αναφορά γίνεται και σε συγχρηματοδοτούμενα έργα της ΕΡΓΟΣΕ. Ακολουθεί τμήμα της ερώτησης:


«Όπως έγραψε η «Ελευθεροτυπία»,  ο Σύνδεσμος των Τεχνικών Εταιρειών Ανώτατης Τάξης (ΣΤΕΑΤ), στέλνοντας επιστολή (με αριθμό πρωτοκόλλου 3.171/ 28-2-2013) με αιχμές στον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη, μπήκε σε τροχιά «σύγκρουσης» με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, που «εξακολουθούν να είναι βαλτωμένα», τις «εξαγγελίες για δημοπράτηση και συμβασιοποίηση 81 έργων», που αντιμετωπίζουν «πολυδαίδαλες γραφειοκρατικές διαδικασίες», αλλά και για τα εν εξελίξει έργα «στα οποία παρουσίαζονται εμπλοκές για πολυποίκιλους λόγους».
Η αιφνίδια μεταστροφή του ΣΤΕΑΤ, να περάσει από τις παραδοσιακές καλές σχέσεις συνεργασίας με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών σε, προσεκτική μεν, καταγγελτική δε, αλληλογραφία θεωρείται μήνυμα αντίδρασης και δυσαρέσκειας για τους ελέγχους της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία τόσο του Συνδέσμου τους όσο και των μεγάλων τεχνικών εταιρειών (Ακτωρ, J&Ρ Αβαξ, ΓΕΚ Τέρνα, Ιντρακάτ, Μοχλό κ.ά.), προς διερεύνηση καταγγελιών για στημένες εργολαβίες και εναρμονισμένες πρακτικές στην ανάθεση των έργων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες  της  «Ελευθεροτυπίας», τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς ο έλεγχος και η διασταύρωση των στοιχείων που συγκέντρωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχωράει σιωπηρά, ενώ παράλληλα γίνεται γνωστό από έγκυρες πηγές ότι οι καταγγελίες για στημένους διαγωνισμούς σε ελληνικά έργα θα απασχολήσουν και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, εντείνεται η ανησυχία αλλά και η δυσαρέσκεια των μεγάλων Ελλήνων εργολάβων προς την κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης. Θεωρούν ότι δεν τους παρέχεται η αναμενόμενη από αυτούς πολιτική κάλυψη.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μεγάλοι εργολάβοι, ειδικά στους Κ. Χατζηδάκη και Σ. Καλογιάννη, «καταλογίζουν» ότι είναι πιθανόν να γνώριζαν και παρ' ότι λίγα εικοσιτετράωρα πριν εκπρόσωποί τους συζητούσαν μαζί τους για τρέχοντα θέματα, δεν τους προειδοποίησαν σχετικά με την αιφνιδιαστική έφοδο που έκανε στις 13 Φεβρουαρίου το κλιμάκιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, κάνοντας φύλλο και φτερό τα γραφεία του συνδέσμου και των εταιρειών τους, συγκεντρώνοντας συμβατικό και ηλεκτρονικό υλικό, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές εξελίξεις».
Επίσης, η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» της Κυριακής 10 Μαρτίου έχει εκτεταμένο ρεπορτάζ για το παραπάνω θέμα, από το οποίο σταχυολογούμε τα εξής:
● «Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, σε κάποιες κινήσεις που προηγουμένως είχαν γίνει για να συγκεντρωθούν κάποια στοιχεία, οι ελεγκτές βρέθηκαν αντιμέτωποι με αφελείς δικαιολογίες και προσχήματα, τα οποία ειπώθηκαν μόνο και μόνο για να εμποδίσουν το έργο τους. Έπειτα από αυτό, η ηγεσία της Ανεξάρτητης Αρχής αποφάσισε να προχωρήσει αυτεπαγγέλτως σε μια ταυτόχρονη, καταδρομικού τύπου ενέργεια, η οποία θύμιζε έντονα κινηματογραφικές ταινίες του ’30, με το FBI και τον Τζέιμς Κάγκνεϊ, στα γραφεία εταιρειών-στόχων όπως οι Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μοχλός, INTRAKAT και ΑΕΓΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πιο πλούσια ευρήματα του μπλόκου της Επιτροπής Ανταγωνισμού προέκυψαν από θυγατρικές ή εταιρείες-δορυφόρους που μετείχαν στο καρτέλ».
● «Αν και η Επιτροπή Ανταγωνισμού κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό τους μέχρι στιγμής ελέγχους από τις αποσφραγίσεις στοιχείων, πηγές αναφέρονται σε εμπλοκή μεγάλου ονόματος του κλάδου, το οποίο εκτός των άλλων κινδυνεύει να μπλεχτεί ατομικά σε ποινικές ευθύνες με ανυπολόγιστες διαστάσεις».
● «Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού διερευνά την υπόθεση βάσει διεθνούς νομολογίας για το επονομαζόμενο «bid rigging», δηλαδή μιας μορφής προσφοράς που είναι επί της ουσίας στημένη. Οπως ορίζεται από τη νομολογία, πρόκειται για μια μορφή παράνομης συμφωνίας, κατά την οποία οι τιμές και τα έργα προκαθορίζονται εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος. Η έρευνα της Ανεξάρτητης Αρχής στρέφεται κυρίαρχα μέχρι το 2008, αν και όπως μαθαίνουμε, εφόσον υπάρξουν στοιχεία, θα πάει σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος».
● «Τρεις κυρίαρχα εταιρείες, από τις συνολικά επτά που διερευνώνται, είχαν συστηματοποιήσει τις συνεννοήσεις πριν από τους διαγωνισμούς και μάλιστα κατ’ εξακολούθηση», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ο διευθύνων σύμβουλος μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας, η οποία μάλιστα με τη σειρά της εμπλέκεται στην πολύκροτη υπόθεση. Σε ερώτησή μας για τις παραπάνω επισημάνσεις προς την Ανεξάρτητη Αρχή κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται, αν και όπως ξεκαθαρίζει με σιβυλλικό τρόπο ο κ. Δημήτρης Κυριτσάκης, ο οποίος στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας δέχτηκε σφοδρή επίθεση από συγκεκριμένα ΜΜΕ αλλά και από τη βουλευτή της Ν.Δ. κυρία Φωτεινή Πιπιλή: «Ό,τι ξέρουμε, το ξέρουν κι αυτοί που αντιδρούν, γι’ αυτό και ίσως να αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο».
Πάντως ο κ. Κυριτσάκης δεν αφήνει περιθώρια άλλων ερμηνειών, διαμηνύοντας πως το απόρρητο της έρευνας είναι διασφαλισμένο και πως «η Αρχή θα απαντήσει για όλα μόλις η έρευνα ολοκληρωθεί και αποσφραγιστεί ο τεράστιος όγκος email που σήμερα διαχειρίζεται». Σε κάθε περίπτωση, οι ποινές για το στήσιμο διαγωνισμών «είναι ιδιαιτέρως αυστηρές», λένε νομικοί της Ανεξάρτητης Αρχής.
● «Χαρακτηριστική περίπτωση ανύπαρκτου ανταγωνισμού είναι πρόσφατη επέκταση γραμμής του μετρό, για την οποία οι εκπτώσεις και των τεσσάρων μεγάλων εργολάβων ήταν συμπτωματικά κάτω από 10%.Με ένα ιδιωτικό συμφωνητικό που πιστοποιούσε την εκχώρηση δανείου για λόγους οικονομικής διευκόλυνσης επισφραγίστηκε το «στήσιμο» ενός διαγωνισμού στη Θεσσαλονίκη. Οι εργολάβοι που συμφώνησαν ποιος θα αναλάβει το έργο έλαβαν ως αντάλλαγμα προμήθεια, τον λεγόμενο «αέρα» ανάθεσης.
Για να τη δικαιολογήσουν και να διασφαλίσουν το δωράκι από τον «νικητή», υπέγραψαν ένα συμφωνητικό που πιστοποιούσε δήθεν χορήγηση δανείου από την εταιρεία που κέρδισε το έργο!»
● «Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο στόχαστρο των ερευνών της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκονται μεγάλες συμβάσεις όπως έργα οδοποιίας και κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων, αλλά και συγκοινωνιακά (μετρό, ΟΣΕ, λιμάνια, αεροδρόμια), ενώ τις τελευταίες ημέρες μέλη της Επιτροπής εισέβαλαν και σε μικρότερες εταιρείες….
Τις επισκέψεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού από τις μεγάλες εταιρείες δέχτηκαν Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, J&P ΑΒΑΞ, Ιντρακάτ, Μοχλός και ΑΕΓΕΚ, όπως και τα δύο εργοληπτικά σωματεία ΣΤΕΑΤ και ΣΑΤΕ, ενώ μεταξύ των μικρότερων έλεγχος έγινε στη Λατομική, στη Μηχανική Περιβάλλοντος κ.α.
Σύμφωνα με την παραγγελία για τη διενέργεια του ελέγχου με ημερομηνία 6 Φεβρουαρίου για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού διερευνά μεταξύ άλλων τα εξής έργα: Μετρό Θεσσαλονίκης, σταθμό σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη, Σήραγγα Παναγοπούλας, Σήραγγα Καλλιδρόμου, Τιθορέα - Δομοκός (υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, ηλεκτροκίνηση), έξι εργολαβίες στην Εγνατία οδό (Δερβένι - Σέρρες - Προμαχώνας, Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή, κάθετος άξονας Φλώρινα - Νίκη, εργασίες ολοκλήρωσης Παναγιά - Γρεβενά και κόμβου Σελλών - Σήραγγα Μετσόβου και εργασίες ολοκλήρωσης από Σήραγγα Μετσόβου - ανισόπεδο κόμβο Παναγιάς) και τον νέο λιμένα Πατρών (3ο τμήμα, α’ φάση).
Για πολλά εξ αυτών, όπως τα έργα του ΟΣΕ, υπάρχουν ογκώδεις φάκελοι αμαρτιών, ενώ πολύ πρόσφατη είναι η άσκηση ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος εναντίον του Ακτωρα και της ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή σήραγγας στη Βοιωτία και τη διαδρομή Δομοκός - Λιανοκλάδι. Πρόκειται για την εξέλιξη πορίσματος που είχε διαβιβαστεί στον εισαγγελέα από τον επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.»
Σημειωτέον, ότι για το θέμα της σήραγγας στη διαδρομή Δομοκός – Λιανοκλάδι, για το οποίο, όπως αναφέρεται παραπάνω, ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος εναντίον του Ακτωρα και της ΕΡΓΟΣΕ, είχα καταθέσει επανειλημένες Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., πλην όμως οι αρμόδιοι υπουργοί, όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα, αλλά διατηρούσαν και στις θέσεις τους τους επίορκους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ και, μέχρι πρόσφατα, τον Διευθύνοντα  Σύμβουλό της…!!!
Εκτός τούτου, παρά την πρόταση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή προς τον αρμόδιο για τη λειτουργία της ΕΡΓΟΣΕ Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη για «άσκηση Πειθαρχικού Ελέγχου στα αρμόδια όργανα της ΕΡΓΟΣΕ»(Διευθύνουσα Υπηρεσία και Επιβλέποντες, Προϊσταμένη Αρχή, Διευθύνων Σύμβουλος, Μέλη Δ.Σ. και Τεχνικού Συμβουλίου), ο κ. Χατζηδάκης δεν άσκησε κανένα πειθαρχικό έλεγχο και όλοι έμειναν ακλόνητοι στις θέσεις τους, μέχρι που ασκήθηκε η ποινική δίωξη εναντίον τους, αλλά και μετά από αυτή!!! Και μετά λέμε, γιατί η διαφθορά έχει γιγαντωθεί στη χώρα μας….
Μετά τα παραπάνω, εύλογα κανείς αναρωτιέται, γιατί οι αρμόδιοι υπουργοί τόσο καιρό κάνουν ότι δεν βλέπουν τίποτα από όλα αυτά που συμβαίνουν και αφήνουν ατιμώρητες πράξεις και συμπεριφορές επίορκων κρατικών  λειτουργών, που με την ανοχή τους, αν όχι την προτροπή και την «ευλογία» τους,  κατακυρώνουν εμφανώς στημένους διαγωνισμούς, όπως αυτοί της πρόσφατης επέκτασης του Μετρό και  της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, για τον οποίο είχα καταθέσει την υπ’ αριθμό 4348/532/11-1-2012 Ερώτηση&Α.Κ.Ε και ο αρμόδιος τότε υπουργός Μεταφορών κ. Βορίδης με ...παρέπεμψε «για πληροφορίες» σε έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ,  ενώ είναι έτοιμοι να δώσουν την έγκρισή τους για την ανάθεση διωγανισμών, σαν αυτούς της Σήραγγας Παναγοπούλας, και Τιθορέας - Δομοκού (υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, ηλεκτροκίνηση),  συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν ενός (1) δισεκατομμυρίου ευρώ(με Φ.Π.Α.), που  ήδη ερευνώνται σαν στημένοι από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και υπάρχουν σχετικά δημοσιεύματα για «μοιρασιά των 315 εκατ. Ευρώ» (Εφημερίδα ΑΞΙΑ) και για «προσυνεννοημένες προσφορές» και «φούσκωμα» του προϋπολογισμού από τα 250 εκατ. Ευρώ στα 315 εκατομμύρια (δημοσίευμα της αείμνηστης Αριστέας Μπουγάτσου στην Εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» στις 30-6-2012);
Δεν έχει αντιληφθεί τίποτε από όλα αυτά ο κ. Χατζηδάκης; Πληροφορίες μας αναφέρουν, ότι είναι ενημερωμένος σχετικά στενός του συνεργάτης, ενώ έχει γίνει σχετική ενημέρωση του ίδιου του Πρωθυπουργού, αλλά και στενού  συνεργάτη του, σημερινού υπουργού, στο διάστημα ανάμεσα στις δυο προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις!!!...
Τα στοιχεία που τεκμηριώνουν  το  παραπάνω «φούσκωμα» του προϋπολογισμού βρίσκονται στη διάθεσή μας και αν χρειαστεί θα επανέλθουμε…
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ  Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
1) Ήταν σε γνώση τους η παραπάνω έφοδος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία των κατασκευαστικών εταιριών και του Συνδέσμου τους;
2) Είναι αληθές, ότι η παραπάνω έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού  υπαγορεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), μετά από καταγγελίες που έγιναν για πρακτικές καρτέλ και μοίρασμα εργολαβιών κάτω από το τραπέζι, με πρωταγωνιστές μεγαλοεπιχειρηματίες;
3) Πως ανέχονται να «καταλογίζουν» οι μεγαλο-εργολάβοι στους αρμόδιους υπουργούς, ότι είναι πιθανόν να γνώριζαν και παρ' ότι λίγα εικοσιτετράωρα πριν εκπρόσωποί τους συζητούσαν μαζί τους για τρέχοντα θέματα, δεν τους προειδοποίησαν σχετικά με την αιφνιδιαστική έφοδο που έκανε στις 13 Φεβρουαρίου το κλιμάκιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού; Μέχρι εκεί έφθασε το θράσος τους ή πρόκειται για «στημένο» παιγνίδι, για ευνόητους λόγους, με δεδομένες τις παραδοσιακά καλές «σχέσεις» μεταξύ τους; Να κατατεθεί η παραπάνω επιστολή του ΣΤΕΑΤ προς τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη.
4) Ήταν σε γνώση τους όλα τα παραπάνω για τους «στημένους» διαγωνισμούς και τις πρακτικές και τις μεθόδους  που χρησιμοποιούν οι μεγαλο-εργολάβοι, για να καταληστεύουν το Δημόσιο χρήμα; Αν ναι, τι μέτρα έλαβαν, για να σταματήσει αυτό το πάρτι; Αν όχι, πως μπορεί να τους πιστέψει κανείς, όταν τα δημοσιεύματα ήταν διαρκή και αποκαλυπτικά; Μήπως, οι καταγγελίες έφτασαν στις Ευρωπαϊκές Αρχές, επειδή αυτοί «κώφευαν» και αδιαφορούσαν για ό,τι συνέβαινε;
5) Ποιες είναι οι κατασκευαστικές εταιρίες και ποια τα έργα που ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού; Πότε θα γίνει γνωστό το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού; Σε περίπτωση που αυτό έχει βγει, να κατατεθεί.
6) Με δεδομένο τον παραπάνω έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αλλά και τα σχετικά μ’ αυτά δημοσιεύματα, τα έργα της Σήραγγας Παναγοπούλας, και Τιθορέας - Δομοκού (υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, ηλεκτροκίνηση),  θα κατακυρωθούν τελικά, όπως λέγεται, στον προσωρινό μειοδότη τους; Έτσι υπηρετούν το Δημόσιο Συμφέρον;
7)Είναι σε γνώση του Πρωθυπουργού και σε γνώση στενού συνεργάτη του κ. Χατζηδάκη, όπως αναφέρουμε παραπάνω, το θέμα για τη Σήραγγα Παναγοπούλας; Θα ανεχθούν και θα επιτρέψουν παρά ταύτα την υπογραφή μιας τέτοιας σκανδαλώδους σύμβασης ή θα διατάξουν άμεσα σχετική έρευνα και θα ζητήσουν την παρέμβαση της Δικαιοσύνης;
8) Γιατί ο κ. Χατζηδάκης, όσο αφορά το θέμα της ΕΡΓΟΣΕ, για το οποίο ασκήθηκαν διώξεις σε βαθμό κακουργήματος από τη Δικαιοσύνη, δεν άσκησε,  παρά τη σχετική πρόταση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή, κανένα πειθαρχικό έλεγχο, στα αρμόδια όργανα της ΕΡΓΟΣΕ»(Διευθύνουσα Υπηρεσία και Επιβλέποντες, Προϊσταμένη Αρχή, Διευθύνων Σύμβουλος, Μέλη Δ.Σ. και Τεχνικού Συμβουλίου); Γιατί παραμένουν οι επίορκοι δημόσιοι λειτουργοί ακόμη στις θέσεις τους; Γιατί δεν εφαρμόζεται ο σχετικός νόμος; Να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο και αλληλλογραφία
9) Θα αφεθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού να επιτελέσει το έργο της ή θα ασκηθούν, όπως λέγεται ότι γινόταν μέχρι σήμερα, πιέσεις σ’ αυτή για συγκάλυψη, ενορχηστρωμένες με στημένα δημοσιεύματα όσων θίγονται, αλλά και με «δηλώσεις», όπως αυτές της Βουλευτού της Ν.Δ. Φωτεινής Πιπιλή; Θα ζητηθεί, μετά τη διενέργεια του ελέγχου, η επέμβαση της Δικαιοσύνης;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου