Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα που συντάραξε την Ελλάδα- Η σφοδρή μετωπική σύγκρουση τρένων που κόστισε τη ζωή σε 19 ανθρώπους

Σαν σήμερα πριν από 46 χρόνια στο Δοξαρά Λάρισας συνέβη ένα από τα τραγικότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στη χώρα. 
Το μεσημέρι της 16ης  Ιανουαρίου 1972 δύο τρένα που κινούνταν με 100 χιλιόμετρα της ώρα συγκρούστηκαν μετωπικά. Η σύγκρουση ήταν τόσο
σφοδρή που νόμιζαν ότι έπεσε βόμβα στο βουνό.
Όσοι έφθασαν στο σημείο ήρθαν αντιμέτωποι με ανατριχιαστικές εικόνες.
Συντρίμια, λιωμένα σίδερα, κομματιασμένες ανθρώπινες σάρκες και αίμα ήταν οι εικόνες που αντίκρισαν.
Οι δύο μηχανοδηγοί του ενός τρένου βρέθηκαν διαμελισμένοι ενώ οι άλλοι δύο μηχανοδηγοί δεν βρέθηκαν ποτέ.
Συνολικά 21 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 42 τραυματίστηκαν εκείνη την ημέρα. Υπαίτιοι ήταν οι σταθμάρχες Δοξαρά και Ορφανών Παπαδόπουλος και Γκέκας, οι οποίοι διαφώνησαν για το σημείο της διασταύρύωσης και λόγω κακής συνεννόησης έστειλαν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή.
Αφού μεσολάβησε ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας Αθηνών (ΡΚΑ) Χαλιώτης αποφασίστηκε διαστραύρωση να γίνει στα Ορφανά.

Ωστόσο, όταν επικοινώνησε με τον Γκέκα πληροφορήθηκε ότι είχε ήδη δώσει σινιάλο στη γραμμή 121 Πειραιάς- Θεσσαλονίκη να αναχωρήσει. Ο ρυθμιστής επικοινώνησε με τον Παπαδόπουλο στο Δοξαρά για να του ζητήσει να κρατήσει εκεί το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.

Ο Παπαδόπουλος, που νόμιζε ότι η διασταύρωση θα γινόταν στα Ορφανά είχε δώσει και εκείνος σινιάλο αναχώρησης στην υπερταχεία 2 Ακρόπολις που εκτελούσε το δρομολόγιο Λιανοκλάδι- Αθήνα.
Ακολουθούν μερικά δραματικά λεπτά. Ο Γκέκας προσπαθεί να σταματήσει την 121, αναζητώντας αυτοκίνητο για να προσπαθήσει να πλησιάσει το τρένο, ωστόσο δεν πρόλαβε.

Ένας βοσκός που παρακολουθούσε από έναν λοφίσκο τα τρένα να κινούνται αντιμέτωπα έβγαλε την κάπα του προσπαθώντας μάταια να προειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς.

Οι μηχανοδηγοί δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν ούτε να φρενάρουν και συγκρούστηκαν μετωπικά.  Ένας εκκωφαντικός θόρυβος συντάραξε τον θεσσαλικό κάμπο.Επί 3 ημέρες τα συνεργεία από Θεσσαλονίκη και Αθήνα προσπαθούσαν να αποκολλήσουν τα βαγόνια, να καθαρίσουν τα συντρίμμια και να βγάλουν τους νεκρούς και τους τραυματίες.
Βρισκόμουν στο τρίτο βαγόνι. Μετά τη σύγκρουση άνοιξε ολόκληρη η πλευρά του βαγονιού και έτσι μπόρεσα να σωθώ", ανέφερε ένας από τους επιβάτες.

Ένας υπάλληλος σιδηροδρόμων από την Καβάλα, ο οποίος τη στιγμή της σύγκρουσης έκανε έλεγχο στους επιβάτες που ανέβηκαν από τα Ορφανά είπε: "Τα παπούτσια έφυγαν από τα πόδια μου και τινάχτηκα στα χωράφια. Έμεινα ακίνητος και μετά με μάζεψαν.".
Μετά το δυστύχημα ο τότε αντιπρόεδρος της χουντικής κυβέρνησης Στ. Παττακός έδωσε εντολή στον ΟΣΕ να εγκαταστήσει στα τραίνα του τα ραδιοτηλέφωνα.
Ο Γκέκας καταδικάστηκε σε 15 χρόνια φυλακή, ενώ ο Παπαδόπουλος τέθηκε εκτός υπηρεσίας.


1 σχόλιο:

  1. Το ντοκυμαντέρ της Αμνιζια για το δυστύχημα στο Δοξαρά: https://youtu.be/JexjE54D7ec και πλάνα τις εποχής:https://youtu.be/Zko3WS8PPSE

    ΑπάντησηΔιαγραφή