Δύο σημαντικές δράσεις που αφορούν την ανάταξη των υποδομών και μεταφορών στη Δυτική Αττική ανακοίνωσαν χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Γρηγόρης Στεργιούλης.
Ειδικότερα, ανακοινώθηκε η δωρεά της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια 300 τόνων ασφαλτικών υλικών προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να πραγματοποιηθούν έργα οδοποιίας στις περιοχές της Δ. Αττικής και τις πλημμυροπαθείς περιοχές, το δίκτυο των οποίων καταστράφηκε από την πρόσφατη θεομηνία.
Επίσης, γνωστοποιήθηκε από τα δύο μέρη και η συνεργασία για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών)- Ελευσίνα, ένα συγκοινωνιακό έργο μεγάλης σπουδαιότητας για τη Δυτική Αττική, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα των επιβατικών μεταφορών και θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με την αστική – βιομηχανική περιοχή του Θριάσιου Πεδίου.
«Σε ότι αφορά την ολοκλήρωση των μελετών και την υλοποίηση για την ανάταξη και την υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής, από το διυλιστήριο μέχρι και την Ελευσίνα, αυτή θα συνδεθεί με τη βασική σιδηροδρομική γραμμή.
Θα απομακρυνθούν οι αγωγοί που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή και θα γίνουν υπόγειοι. Τα ΕΛΠΕ έχουν αναλάβει να κάνουν τις μελέτες ανάταξης της γραμμής και την υλοποίηση της επιδομής των συστημάτων σηματοδότησης-ηλεκτροκίνησης και να τα παραδώσουν στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στη συνέχεια θα τα υλοποιήσει για να μπορέσει να λειτουργήσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος σ’ αυτές τις περιοχές», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.
Όπως εξήγησε στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας «σε επίπεδο μελετών, σε επίπεδο φυσικής αποκατάστασης, τα ΕΛ.ΠΕ. ανέλαβαν το κομμάτι της σύνδεσης των δύο διυλιστηρίων με τη διέλευση των δύο αγωγών κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, την αποκατάσταση της γραμμής και την παράδοσή της με την επιδομή.
Και εμείς πια, μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος των μελετών που θα αφορούν το σύνολο, δηλαδή υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, αναλαμβάνουμε, η ΕΡΓΟΣΕ, το επόμενο κομμάτι, σε σχέση με τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης για να μπορεί να ενταχθεί με πλήρεις κανόνες διαλειτουργικότητας. Κοινούς κανόνες, δηλαδή, με τον προαστιακό, για να μπορεί να ενταχθεί στο συνολικό δίκτυο».
Ο κ. Βούρδας ανέφερε επίσης, ότι «η διαδρομή για την οποία συζητάμε είναι η διαδρομή από το ΣΚΑ, το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών μέχρι και την Ελευσίνα.
Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει τις συζητήσεις και με την τοπική αυτοδιοίκηση, διότι τα ΕΛ.ΠΕ. στις μελέτες που έχουν αναλάβει συμπεριλαμβάνουν και το σύνολο της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, καθώς το εύρος της απαλλοτρίωσης πέρα από τη γραμμή, περιλαμβάνει σε πολλά σημεία και 30 μέτρα χώρους κατοχής από την απαλλοτρίωση του ΟΣΕ.
Θα αναπλαστεί και ο περιβάλλον χώρος, για αυτό και στο μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί συμμετέχει και ο δήμος της Ελευσίνας, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ποδηλατοδρόμων παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά και τα υφιστάμενα κτίρια, καθώς, ένα από αυτά στης Ελευσίνα, γίνεται η έδρα της πολιτιστικής πρωτεύουσας.
Τέλος ανέφερε, ότι «ο προϋπολογισμός των ΕΛ.ΠΕ. σε σχέση με το εκτελούμενο έργο ανέρχεται στα 27 εκατομμύρια. Το υπολειπόμενο έργο πρέπει πρώτα να οριστικοποιηθούν οι μελέτες, για να μπορέσουμε να δώσουμε και κόστος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου