Πολλοί ενοχλήθηκαν κατά τα χτεσινά εγκαίνια της νέας χάραξης που αλλάζει τον σιδηροδρομικό και συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας. Απο τους αδικαιολογήτα απόντες συνδικαλιστές-ηγέτες της Ομοσπονδίας μας που έδειξαν με αυτόν τον τρόπο ότι δεν μπορούν να
ξεπεράσουν τον μικροκομματισμό που τους διακρίνει και διαμορφώνει την κάθε τους επιλογή , μέχρι τους γραφικούς "σαλιάρηδες" των social media και της ιντερνετικής ενημέρωσης που έχουν γίνει περίγελος στον σιδηροδρομικό κόσμο.
Η αλήθεια είναι ότι η ολοκλήρωση του έργου αλλάζει τα πάντα στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Ένα έργο που ξεκίνησε δεκαετίες πριν,αλλά ολοκληρώνεται σε 3 χρόνια και μάλιστα εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν εξαγγελθεί. Αυτό ενοχλεί και το καταλαβαίνουμε.
Ωστόσο για να τρέξουν ομαλά τρένα στην νέα χάραξη πρέπει να επιλυθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πολλές και σημαντικές εκκρεμότητες που δεν έχουν να κάνουν με το έργο.
Η πρώτη εκκρεμότητα που πρέπει να επιλυθεί είναι η εκπαίδευση του προσωπικού έλξης και κίνησης στις γαλαρίες του Καλίδρομου,ενώ θα πρέπει να γίνει και η πιστοποίηση των μηχανοδηγών στην νέα γραμμή.
Σήμερα μάθαμε ότι ξεκίνησε η διαδικασία εκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ,ενώ εντός των επομένων ημερών αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία εκπαίδευσης μηχανοδηγών και προσωπικού κίνησης.
ΔΕΝ γνωρίζουμε αν αυτή θα έχει ολοκληρωθεί έγκαιρα και στις ημερομηνίες που έχουν δημοσιευτεί για την έναρξη κυκλοφορίας της νέας γραμμής,προφανώς θα υπάρχουν διαβεβαιώσεις,αναμένουμε να δούμε αν θα υλοποιηθούν.Ωστόσο μέχρι σήμερα και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές,δεν έχει υπάρξει νέα χάραξη δρομολογίων με βάση την νέα γραμμή.
Για να υπάρξει πραγματικό αποτέλεσμα και κέρδος σε χρόνο στα δρομολόγια πρέπει να επιλυθεί άμεσα και οριστικά το θέμα με την μέγιστη ταχύτητα στις Ηλεκτράμαξες. Αν αυτή παραμείνει στα 140 χλμ μεταξύ Οινόης -Τιθορέας είναι βέβαιο ότι δεν θα υπάρξει κανένα κέρδος. Ήδη αύριο ξεκινά η κυκλοφορία του IC52 και 53 με ηλεκτράμαξα,ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για τις ταχύτητες μεταξύ Οινόης - Τιθορέας.
Θα πρέπει να έχει δοθεί λύση στο θέμα των τηλεπικοινωνιών εντός των γαλαριών στο Καλίδρομο.Θεωρούμε πως αυτό έχει δρομολογηθεί .
Τέλος, για να υπάρξει λειτουργία με ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να υπάρξει ΚΑΙ αποκατάσταση των δολιοφθορών που υπέστη το δίκτυο στην νέα χάραξη τον τελευταίο μήνα.
Εμείς επισημαίνουμε τις ενέργειες που πρέπει τάχιστα να γίνουν.
Πιο κοντά σε κάθε περίπτωση βρίσκεται η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στον Πειραιά, όπου θα έχουμε και αλλαγές κυκλωμάτων εργασίας για τον κλάδο μας, με το ΜΑΙ να επεκτείνει την εργασία του προς το Κιάτο και τους συναδέλφους απο το τοπικό μηχανοστάσιο να εργάζονται και πάλι στην γραμμή προς αεροδρόμιο αφού τα δρομολόγια του Κιάτου θα καταλήγουν στον Πειραιά,όπως και αυτά του Αεροδρομίου.(Όπως είχε άλλωστε δεσμευτεί πως θα γινόταν το Σωματείο μας,με τα κυκλώματα εργασίας, όταν βρέθηκε αντιμέτωπο με την μπαρουφολογία του κάθε γραφικού και των πληροφοροδιοτών του φυσικά).
Οι μηχανοδηγοί απο την Πάτρα θα επιστρέψουν στην διανυκτέρευση τους στην Αθήνα όπως όλα δείχνουν με τα νέα κυκλώματα,που αναμένεται η Κεντρική Υπηρεσία να δώσει στην ΠΕΠΕ τις επόμενες ώρες.
Σε όλα αυτά στον Προαστιακό της Αθήνας αναμένεται να έχουμε ενίσχυση των δρομολογίων τις ώρες αιχμής με 8 επιπλέον ζευγάρια δρομολογίων μεταξύ ΣΚΑ-Κορωπίου (αναμένεται να δοθεί λύση στο θέμα των Λιοσίων).
Τέλος μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει και για την παλιά γραμμή προς Λειανοκλάδι, αφού θεωρείται δεδομένο ότι η τοπική κοινωνία (Δήμοι κτλπ) θα ζητήσει την σιδηροδρομική της σύνδεση με την ΠΑΘΕ.
Σε κάθε περίπτωση θα ενημερώσουμε τους συναδέλφους για όλες τις εξελίξεις.
ΩΣΤΟΣΟ αυτό που μετράει είναι ότι ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ η νέα χάραξη είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Και αυτό πονάει πολύ κόσμο,που είχε επενδύσει (όπως πολλές φορές έκανε τα τελευταία 3 χρόνια) στην καταστροφολογία.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου