Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016

Οι θέσεις του Σωματείου μας στην συνεδρίαση της ALE στο Σαλέρνο (Ιταλία)


Την Πέμπτη ξεκινά η συνεδρίαση της ΑLE που φέτος πραγματοποιείται στο Σαλέρνο της Ιταλίας. Το Σωματείο μας θα συμμετέχει με τον Πρόεδρο του  στην συνάντηση και αυτή είναι η επιστολή με τις εξελίξεις στην Ελλάδα τους τελευταίους 5 μήνες και μετά την τελευταία συνεδρίαση της Μαδρίτης. Διαβάζουμε 

Συνάδελφοι,
Από την τελευταία μας συνάντηση στην Μαδρίτη δεν έχουν αλλάξει πολλά αναφορικά με την ασκούμενη οικονομική πολιτική στην Ελλάδα. Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί συνεχίζονται ενώ πλέον έχει δημιουργηθεί ένα νέο Υπερταμείο στο οποίο εντάσονται όλο και περισσότεροι Δημόσιοι Οργανισμοί – μεταξύ αυτών και ο Δημόσιος ΟΣΕ- με προφανή στόχο την μετέπειτα ιδιωτικοποίηση τους, παρά τις διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης που μιλά για αξιοποίηση τους.
Τον Ιούλιο κατατέθηκε και έγινε αποδεκτή  προσφορά εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -ύψους 45 εκατομμυρίων Ευρώ, τίμημα πολύ χαμηλό κατά την άποψη πολλών παρατηρητών- από την Ιταλική FSI. Αυτήν την στιγμή περιμένουμε την απόφαση των ελεγκτικών μηχανισμών (δικαστικές αρχές) για την τελική έγκριση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -εξετάζονται όλες οι νομικές πλευρές του θέματος-καθώς και την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για την διαγραφή των χρεών της ,που λογίζονται σήμερα ως Κρατικές ενισχύσεις. Μόλις αυτό συμβεί οι μετοχές θα περάσουν στον νέο ιδιοκτήτη, με τις πληροφορίες μας να αναφέρουν ότι αυτό αναμένεται να συμβεί στα τέλη του έτους. Φυσικά το παράδοξο είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαγράφει τα χρέη όταν η εταιρεία ιδιωτικοποιείται, αλλά τα απαιτούσε και απειλούσε με κυρώσεις την Ελληνική Κυβέρνηση, αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέμενε δημόσια! 
Το Σωματείο μας τους τελευταίους μήνες έδωσε μια μεγάλη μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Την ημέρα που επισκέφτηκε η Ιταλική αντιπροσωπεία την Ελλάδα -μέσα Ιουνίου- για να έχει συνάντηση με τις Ελληνικές αρχές, το Σωματείο μας πραγματοποίησε 24 ωρη απεργία ενάντια στην επερχόμενη ιδιωτικοποίηση ενώ μέσα στον Ιούλιο πραγματοποιήσαμε 12 μέρες συνεχούς απεργίας για το ίδιο ζήτημα.
Τελικά δεν καταφέραμε να ανατρέψουμε την πολιτική απόφαση της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας αλλά υπογράφηκε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στις 4 Αυγούστου.
Σε αυτήν κατορθώσαμε να υπογράψουμε όρο για να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας του προσωπικού ενόψει της αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος, παράλληλα με την προσθήκη διάταξης στην συμφωνία Κράτους – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή Κρατικής ενίσχυσης για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Στην διάταξη αυτή προβλέπεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να απασχολεί 289 μηχανοδηγούς -σήμερα απασχολεί 267- μόνο για τα δρομολόγια που επιδοτούνται και για όσο διαρκεί η συμφωνία (2020), ενώ αναφέρεται ρητά ότι διατηρούνται όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα. Φυσικά ούτε οι 289 μηχανοδηγοί αρκούν για την εκτέλεση του συνολικού έργου της εταιρείας, αφού το Οργανόγραμμα προβλέπει 489 θέσεις και σήμερα έχουμε 222 κενές θέσεις εργασίας!
 Με την Συλλογική Σύμβαση εργασίας για την υπογραφή της οποίας συμφώνησαν και τα 11 μέλη του ΔΣ,πετύχαμε αυξήσεις στην αποζημίωση παραγωγικότητας των μηχανοδηγών και καταφέραμε να επιλύσουμε κάποια θεσμικά ζητήματα που αφορούσαν τον κλάδο μας (όλα αυτά σε συνέχεια της προηγούμενης Σύμβασης του 2014). Μηχανοδηγός που θα εμπλέκεται σε θανατηφόρο δυστύχημα (αυτοκτονίες κτλπ) από δω και στο εξής -και εφόσον το επιθυμεί- θα λαμβάνει 7 μέρες άδειας μετά αποδοχών (για την αντιμετώπιση του μετατραυματικούστρές), ενώ συνάδελφοι μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και αναγκάστηκαν να κατέβουν από τα τρένα θα διατηρούν την ειδικότητα του μηχανοδηγού και θα απασχολούνται σε άλλες υπηρεσίες του κλάδου μας. Παράλληλα διατηρήθηκαν όλοι οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ. 
Την χρονική αυτή στιγμή το Σωματείο μας βρίσκεται σε συζητήσεις για την υπογραφή κοινής συμφωνίας με την Διοίκηση για τις ώρες μηχανοδήγησης ενώ στην Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προβλέπεται ότι οικονομικοί όροι που αφορούν τον μηχανοδηγό μπορούν να επαναδιαπραγματευτούν-μόνο προσθετικά-  με τον νέο ιδιοκτήτη καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στις Δημόσιες Επιχειρήσεις από το 2010 όταν και η χώρα εντάχθηκε στα μνημόνια.
Το τελευταίο διάστημα δημιουργήθηκε επιτροπή – υπό την επίβλεψη του Κράτους- με την συμμετοχή του Σωματείου μας για την συζήτηση για τις όρους και προϋποθέσεις χορήγησης της πιστοποίησης της άδειας μηχανοδήγησης. 
Αυτήν την στιγμή άλλες 2 ιδιωτικές εταιρείες έχουν λάβει άδεια λειτουργίας για εμπορικά αλλά δεν έχουν κατορθώσει να προσελκύσουν εν ενεργεία μηχανοδηγούς παρά μόνο συνταξιούχους που φυσικά σαν Σωματείο δεν δεχόμαστε να ξαναεργαστούν στα τρένα. Η προσπάθεια των ιδιωτικών εταιρειών ίσως  μας βρεί απέναντι  και σε παλιούς μας συνεργάτες και φίλους που σήμερα έχουν συνταξιοδοτηθεί.
Αναφορικά με την εκπροσώπηση μας στο S2Rαπό τον Κώστα Ρήγο δεν είχαμε καμία εξέλιξη το τελευταίο διάστημα, ενώ αποστείλαμε στην Γραμματεία της ALEτα κείμενα που είχε στην διάθεση του ο συνάδελφος μας.
Το Σωματείο μας το επόμενο διάστημα θα προσκαλέσει στην Ελλάδα, αντιπροσωπεία των Ιταλών μηχανοδηγών για να συζητήσουν για τα εργασιακά, πρόσκληση που απευθύνεται φυσικά και στο Προεδρείο της ALE.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 



3 σχόλια:

  1. Άλλη μια φορά τους τα είπαμε έξω από τα δόντια.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε εργαζόμενους απευθύνετε Μαικ,σε εργαζόμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είπα το αντίθετο,σε εργαζόμενους και συνδικαλιστες που μεταφέρουν απόψεις και θέσεις,ερωτήματα στον επίτροπο μεταφορών στην Ευρώπη αν δεν κάνω λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή