Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Εξαγορά αλά ιταλικά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή «πως εξασφαλίζεται εργασιακή ειρήνη».

Σε λίγο τα συστημικά Μέσα Ενημέρωσης θα μας πείσουν ότι οι Ιταλοί μας δίνουν τα 1000 Ευρώ γιατί μας αγάπησαν ξαφνικά και όχι γιατί επιδιώκουν με αυτόν τον τρόπο να καλμάρουν τις αντιδράσεις μας και να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις μας. Διαβάζουμε στην Καθημερινή :    

Ένα βήμα πιο κοντά στην εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκαναν οι ιταλοί της Trenitalia (Ferrovie Dello Stato Italiane SpA) καθώς φαίνεται πως επιτυγχάνεται σταδιακά «εργασιακή ειρήνη» με τους 670 περίπου εργαζόμενους της υπό ιδιωτικοποίησης ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας.

Το κόστος; Υπογραφή νέας διετούς συλλογικής σύμβασης εργασίας και, σύμφωνα με πληροφορίες,
1.000 ευρώ ανά εργαζόμενο εφάπαξ ως μπόνους με την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρείας. Αν και επισήμως δεν έχουν υπάρξει ανακοινώσεις για την ιταλική χειρονομία στην σιδηροδρομική αγορά η είδηση κυκλοφορεί ευρέως κάνοντας μάλιστα ορισμένους κύκλους να αντιμετωπίζουν την εξέλιξη με σκωπτικότητα, χαρακτηρίζοντάς την ως «εξαγορά αλά ιταλικά».


Σε κάθε περίπτωση η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης βάζει τέλος σε μια αβεβαιότητα που κράτησε επί πολλούς μήνες και πυροδότησε σφοδρές συνδικαλιστικές κινητοποιήσεις οι οποίες κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών είχαν κόστος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προσμετράται σε εκατομμύρια ευρώ . Πολύ μεγαλύτερο βέβαια εκτιμάται το κόστος αν προσμετρηθεί σε αξιοπιστία για τον ελληνικό άξονα όδευσης εμπορευμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη. Απεργίες που ήρθαν μάλιστα αμέσως μετά τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της χώρας από την Ευρώπη στο ύψος της Ειδομένης εξαιτίας των μεταναστών (έχει εκτιμηθεί κόστος της τάξης των 2.000.000 για το 2015 στην ετήσια έκθεση της εταιρείας ) και οδήγησαν πολυεθνικές στην αναζήτηση εναλλακτικών οδεύσεων, όπως μέσω Βουλγαρίας ή δια Θαλάσσης στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας.

Η ιταλική εταιρεία που εξαγοράζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι, βέβαια, ενήμερη για τις προβλέψεις και τους όρους της νέας συλλογικής σύμβασης η υπογραφή της οποίας είχε ματαιωθεί νωρίτερα το καλοκαίρι προκειμένου να μην αιφνιδιαστούν οι υποψήφιοι επενδυτές κατά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Με την νέα συλλογική σύμβαση εργασίας δεν συμφωνούν πάντως όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις των εργαζομένων αλλά σίγουρα συναίνεσε η πλειοψηφία που άλλωστε έχουσα την διοίκηση συνυπέγραψε τα σχετικά κείμενα.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά την τελευταία οικονομική χρήση (2015) ανήλθαν στα 25.969.223,79 ευρώ ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο τέλος της εν λόγω χρήσης ήταν 679 άτομα έναντι 730 της προηγούμενης (2014). Ο κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2015 ήταν 68.736.371,50 αλλά τα συνολικά της έσοδα 125.272.100,91 καθώς επιδοτείται με 50.000.000 από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις «άγονες γραμμές» την σύμβαση δηλαδή παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας προς το Ελληνικό Δημόσιο και άλλα 6.535.728 προέρχονται από διάφορες άλλες πηγές. Ο ισολογισμός του 2015 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει σύνολο υποχρεώσεων ύψους 789.597.551,79 ευρώ αλλά ποσό της τάξης των 750 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαγραφεί μετά την ιδιωτικοποίηση καθώς αφορά κρατικές επιδοτήσεις που έχει βεβαιώσει η Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού στην υπόθεση του ΟΣΕ και εχει προβλεφθεί να διαγραφούν (έχουν καταγραφεί ως χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ), με υπουργική απόφαση στην έκταση και κατά τους ειδικότερους όρους που θα εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση.

Στις 14 Ιουλίου το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια του σχετικού διαγωνισμού αποσφράγισε την μόνη οικονομική προσφορά, που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή καθώς τα 45 εκατ. ευρώ που προβλέπει ήταν σύμφωνα με πληροφορίες υψηλότερα από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει οι δύο ανεξάρτητοι αξιολογητές.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ - Kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου