Τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο περίφημο Σχέδιο Γιούνκερ ή Πακέτο Γιούνκερ.
Τα έργα αυτά προκειμένου να προχωρήσουν έχουν ενταχθεί σαν έργα συνδυασμένων
μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Ποια είναι όμως;
Μιλάμε για την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί στο Λαύριο, την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
1.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
Ο κύβος ερρίφθη και το πρώτο μεικτό έργο στην ελληνική κατασκευαστική ιστορία πρόκειται να βγει στην επιφάνεια προς υλοποίηση. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες θα είναι ένα από τα βασικά έργα του Πακέτου Γιούνκερ και θα περιλαμβάνει την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση από το Κορωπί στο Λαύριο μήκους 31χλμ.Το συνολικό κόστος ξεπερνά κατά πολύ τα 500εκ.ευρώ. Θεωρείται ένα από τα κορυφαία ελληνικά έργα καθώς η εμπορικότητα του θα το κάνει ελκυστικό στο παγκόσμιο επενδυτικό κοινό.
1.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
Ο κύβος ερρίφθη και το πρώτο μεικτό έργο στην ελληνική κατασκευαστική ιστορία πρόκειται να βγει στην επιφάνεια προς υλοποίηση. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες θα είναι ένα από τα βασικά έργα του Πακέτου Γιούνκερ και θα περιλαμβάνει την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση από το Κορωπί στο Λαύριο μήκους 31χλμ.Το συνολικό κόστος ξεπερνά κατά πολύ τα 500εκ.ευρώ. Θεωρείται ένα από τα κορυφαία ελληνικά έργα καθώς η εμπορικότητα του θα το κάνει ελκυστικό στο παγκόσμιο επενδυτικό κοινό.
2.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132χλμ παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.
Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132χλμ παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.
Έχει κόστος 600εκ.ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο "ακατέργαστο διαμάντι". Η γραμμή έχει σταματήσει από το 2010 και τώρα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναστηθεί. Έχει 2 ανασταλτικούς παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Στα θετικά η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες σε απαλλοτριώσεις.
3.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 192χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 192χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Το κόστος του φτάνει τα 160εκ.ευρώ. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και θεωρείται ένα από τα πλέον ώριμα έργα. Το έργο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα καθώς με την ολοκλήρωση του θα συνδεθεί με το Βουλγαρικό δίκτυο δημιουργώντας τη γραμμή Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.
Πολύ εμπορικό έργο που δυνητικά μπορεί να φέρει μεγάλη αναπτυξιακή πνοή στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή. Το έργο συνδυάζει και εκμετάλλευση του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου