Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 23 Αυγούστου 2016

Νέα επιστολή απο επιβάτη για τον Προαστιακό Πάτρας

Η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Μεταφορών και στάλθηκε απο τον φίλο και αναγνώστη μας και στο στέκι της έλξης.Διαβάζουμε :
Κύριε Υπουργέ
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας
ενημερώσω σχετικά με τη λειτουργία του Προαστιακού Πατρών καθώς και τα πρόβλημα που συνεχίζουν να υφίστανται. Η συνδυασμένη αυτή υπηρεσία ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 04/07/2010 με ωριαία δρομολόγια και ουδέποτε έως και σήμερα έχει σταματήσει να εξυπηρετεί εργαζόμενους, φοιτητές και επισκέπτες.Η υπηρεσία ξεκίνησε όχι με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά χάρη στην παρουσία ενεργών πολιτών, φορέων της Πάτρας καθώς και της ίδιας της Δημοτικής Αρχής οι οποίοι στήριξαν το εγχείρημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έφτασε δε να είναι ίσως και η πιο πετυχημένη υπηρεσία (διακινεί ημερησίως 6.000 επιβάτες) σε όλο το δίκτυο που εκτελεί δρομολόγια. Αποδείχτηκε λοιπόν ότι δεν χρειάστηκαν φαραωνικά έργα για την πιο πετυχημένη υπηρεσία της εταιρείας διότι λειτουργεί στην γραμμή του Χαριλαόυ Τρικούπη και η κατασκευή των στάσεων στοίχισε υποπολαπλάσια σε αντίθεση με τα εκατομμύρια των μεγάλων έργων που έχουν εγκαινιαστεί κατά καιρούςαπό τις ηγεσίες του Υπουργείου. Όπως κάθε έναρξη μίας νέας υπηρεσίας στο συγκοινωνιακό τομέα, πόσο μάλλον σε μια επαρχιακή πόλη, έφερε άμεσα αντιδράσεις από τους μεταφορείς επαγγελματίες, που οι ηγεσίες των Υπουργείων έδιναν συνεχείς ανανεώσεις της εκτέλεσης του μεταφορικού έργου χωρίς να υπάρχει διαγωνισμός και εποπτεία αυτών. Οι αντιδράσεις αυτές άλλοτε έγιναν στα φανερά (ασφαλιστικά μέτρα τα οποία έχασαν με πλήθος φορέων υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και άλλοτε υπογείως είτε από τους ίδιους (βγήκε στην επιφάνεια) είτε μέσω πολιτικούπροσώπου που με δόλο θέλησε να σταματήσει την επέκταση του προαστιακού και να προστατέψει συγκεκριμένα συμφέροντα. Τα στοιχεία (έγγραφα) είναι διαθέσιμα οποτεδήποτε και αν αυτά ζητηθούν. Ο κόσμος αγκάλιασε το νέο μέσο της πόλης της Πάτρας αφού έδωσε άλλο αέρα στις μετακινήσεις τους. Οι επιβάτες φτάνουν στην εργασία τους με ασφάλεια, άνεση και οικονομία ενώ μειώθηκε και ο κυκλοφοριακός φόρτος της πόλης μας. Πολλοί δε, έχουν συνδυάσει τα επαγγελματικά τους ραντεβού με την άφιξη του προαστιακού στο χώρο εργασία τους. Η συνδυασμένη υπηρεσία πλέον λειτουργεί ως αστική συγκοινωνία (επιφανειακό μετρό) εξυπηρετώντας οικισμούς – προάστια των Πατρών ενώ η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και η πύκνωση των δρομολογίων θα φέρει μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης. 
Η Αχίλλειως πτέρνα του προαστιακού Πατρών ακούει στο όνομα τροφοδοτικό λεωφορείο. Ο προαστιακός Πατρών λειτουργεί ως ένα αστικό μέσο σταθερής τροχιάς εξυπηρετώντας τόσο τους κατοίκους των προαστιών όσο και των οικισμών είτε να φτάσουν στο κέντρο της πόλης είτε με τη λεωφορειακή γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Πανεπιστήμιο/Νοσοκομείο. Στην αρχή ξεκίνησε με τα τουριστικά λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η κίνηση αυξήθηκε κατακόρυφα ενώ τα τουριστικά λεωφορεία ήταν ακατάλληλα να εξυπηρετήσουν την επιβατική κίνηση. Η τότε Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγόρασε 5 αστικού τύπου λεωφορεία από την ΕΘΕΛ (νύν ΟΣΥ) για να αντικαταστήσει τα υπεραστικά λεωφορεία και να βελτιώσει την συνδυασμένη υπηρεσία. Από την άλλη η τότε ηγεσία του  Υπουργείου Μεταφορών αρνήθηκε να δώσει τις άδειες για την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων κάτω από τις πιέσεις των λεωφορειούχων, παρόλο που στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ (Ν.3891_2010 άρθρο 7 παρ. γ) έδωσε το δικαίωμα στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λειτουργεί ακόμα και αστικές γραμμές.Έπειτα το έργο δόθηκε στο αστικό ΚΤΕΛ Πατρών με συνεχείς μονοετείς συμβάσεις. Το τελευταίο διάστημα οι συμβάσεις έπαψαν να είναι μονοετείς. Η τελευταία σύμβαση με το αστικό ΚΤΕΛ Πατρών έληξε στις 16-03-2016 αλλά δόθηκε παράταση (καλώς) μέχρι να βγει ο νέος ανάδοχος που θε προέκυπτε από το διαγωνισμό. Η νέα σύμβαση που προέκυψε ήταν για 3 μήνες (τουριστικό γραφείο) ήτοι από 12-05-2016 έως και 10-08-2016. Σε αυτό το διάστημα ακολούθησε άλλος διαγωνισμός αυτή τη φορά για 1 μήνα, δηλαδή από 11-08-2016 έως 10-09-2016. Ο νέος ανάδοχος βγήκε (πήρε μόνο ένας σε αυτό το διαγωνισμό) αλλά αθέτησε τη συμφωνία. Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόεβει σε προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του λεωφορείου γι' αυτό το διάστημα. Στις 09-08-2016 εστάλη επιστολή διαμαρτυρίας στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  (επιστολή στάλθηκε και απο τον Αντιπρύτανη του Πανεπιστήμιου Πατρών) και λίγες ημέρες αργότερα (12-08-2016) η απάντηση που λήφθηκε ήταν ότι η Διοίκηση κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επαναλειτουργήσει το λεωφορείο από τις 29-08-2016. Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε πως ήταν πιο εύκολο να διακόψει το λεωφορείο από ότι να παρατείνει την ήδη υπάρχουσα σύμβαση με τον ανάδοχο έως ότου ξαναγίνει ο νέος διαγωνισμός όπως είχε κάνει και με το ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα να αφήσει δεκάδες εργαζομένους του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στον αέρα. Αυτή τη στιγμή τρέχει ο νέος διαγωνισμός ωστόσο το μηνιαίο χαμηλό τίμημα που έχει θέσει η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι απαγορευτικό για τον οποιονδήποτε να λάβει μέρος. Εδώ τίθενται οι προβληματισμοί:
1. Αν η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να απαλαγεί από το λεωφορείο με πρόσχημα το χαμηλό μηνιαίο τίμημα ή
2. Αν από τους υπολογισμούς που έχουν γίνει το τίμημα είναι όντως χαμηλό και θέλει να μειώσει τις σπατάλες της εταιρείας 
Για το πρώτο τότε θα υπάρξει μεγάλη αντίδραση από τους χρήστες της υπηρεσίας ενώς για το δεύτερο φέρετε ευθύνη (ακόμα είναι 100% μέτοχος το δημόσιο) που εμμέσωςσυνεχίζει να σαμποτάρει την εταιρεία μέσω της μη αδειοδότησης των αστικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών καθώς και για την μείωση του κόστους λειτουργίας και την αξιοπιστία της υπηρεσίας.
Κύριε Υπουργέ
Η λειτουργία του προαστιακού και τα προβλήματα του, αντικατοπτρίζουν την μικρογραφία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία όλα αυτά τα χρόνια (από εποχή ΟΣΕ) δείχνουν οτι ο δημόσιος φορέας ήταν "ένα μαγαζί" που χειραγωγείτο από τις εκάθοστε κυβερνήσεις ώστε να προστατεύουν τα συμφέροντα, αφού δρομολόγια ανταγωνιστικά (π.χ. Πάτρα- Πύργος, Κόρινθος - Ναύπλιο, Καλαμάτα - ΤΕΙ- Μεσσήνη) σταμάτησαν. Η εταιρεία μείωσε τον κύκλο εργασιών της και είναι άξιο απορίας που εξέφρασαν βουλευτές για το χαμηλό τίμημα πώλησης, όταν οι ίδιοι την απαξιώναν επί σειρά ετών κόβωντας τόσο επιβατικό όσο και εμπορευματικό έργο και δίνοντας το στις οδικές μεταφορές. Σε λίγους μήνες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει νέο αφεντικό και όλοι αυτοί που κάποτε μιλούσαν για την ιδιωτικοποίησή της, θα σχίζουν τα ιματιά τους για την επανακρατικοποιήσή της γιατί δεν θα μπορούν να την ελέγχουν.
Κύρις Υπουργέ ερωτούμεθα
1. Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κριθεί άγονος και κανένας δεν θα θελήσει να αναλάβει το έργο λόγο χαμηλού τιμήματος θα αφήσετε δεκάδες εργαζομένους και φοιτητές στον αέρα;
2. Τι θα πράξετε με την αδειοδότηση των αστικών λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε αυτό γίνει με αίτημα από την τωρινή είτε από τη νέα Διοίκηση.
Εκτός βέβαια και αν περιμένουμε τους Ιταλούς ως " το μάνα" εκ τον ουρανό. 
Με εκτίμηση 
Διαχειριστής της ομάδας του FB
«Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών»
Γκλαβάς Βασίλειος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου