Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Θα ξανασφυρίξει τρένο στην Θράκη;


Στα τυφλά και οι εργαζόμενοι, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηδρομικών δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση για επανέναρξη δρομολογίων τρένου.Μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου – υποτίθεται – θα ίσχυε η αναστολή επιβατηγών δρομολογίων τρένων στην Θράκη. Ωστόσο, ήδη έχει δοθεί «άτυπη»
παράταση και κανείς δεν ξέρει πότε θα ξανασφυρίξει τρένο στην Κομοτηνή, καθώς ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να προτάσσει ότι δεν υπάρχει «τέλος» στην σύνδεση, καθόσον αυτή συνεχίζεται με λεωφορεία του ΟΣΕ, ωστόσο το ερωτηματικό για το πότε το τρένο θα ξαναπεράσει από τον σταθμό της Κομοτηνής, της Ξάνθης, της Αλεξανδρούπολης κι όχι μόνο, δεν έχει βρει πειστική απάντηση.

Ακούει το υπουργείο;

Ο «Χ» επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Πάνο Παρασκευόπουλο, ο οποίος μετέφερε το σχόλιο «δεν θέλουμε να κλείνει κανένα κομμάτι σιδηροδρόμου, κι αν είναι δυνατό να ανοίγουν καινούργια. Θέλουμε την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, όχι την υποβάθμιση».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η παραδοχή του προέδρου ότι «έχουμε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο από τότε που ανέλαβαν για πολλά θέματά μας, ένα εξ αυτών η επαναδρομολόγηση του τρένου Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη». Ωστόσο, μέχρι σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο οποίο υπουργός είναι ο Σερραίος Κωνσταντίνος Καραμανλής, που είναι …γεωγραφικά τουλάχιστον πολύ κοντά στο πρόβλημα, δεν έχει απαντήσει.

«Καλές είναι οι μελέτες για νέα χάραξη μέσω Νέας Καρβάλης, αλλά αυτά μπορεί να γίνουν σε 15 χρόνια, μέχρι τότε δεν θα κυκλοφορεί το τρένο;», διερωτάται ο πρόεδρος. Πάντως, ούτε ο κος Παναγιωτόπουλος γνωρίζει το πότε θα σφυρίξει ξανά επιβατηγό τρένο στην Θράκη, άρα κι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παραμένουν στα τυφλά. Ενημέρωση δεν υπάρχει ούτε στον σταθμό της Κομοτηνής, με τον οποίο επικοινώνησε ο «Χ».

«Μαύρος» καπνός

Η απόφαση αναστολής των δρομολογίων είχε αρχικό χρονοδιάγραμμα από 31 Ιουλίου 2019 έως 30 Σεπτεμβρίου 2019. Και μπορεί να έχουμε διανύσει σχεδόν έναν επιπλέον μήνα, ωστόσο οι πληροφορίες έρχονται με το «σταγονόμετρο». Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός αφορά την Θράκη συνολικά καθώς κι ένα τμήμα του νομού Δράμας. Μάλιστα, η απόφαση αναστολής των δρομολογίων – μολονότι συνοδεύτηκε με απόφαση τοποθέτησης λεωφορείων – έπιασε εξαπίνης τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, ιδίως στον βόρειο Έβρο όπου συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Μάλιστα, το θέμα πήρε γρήγορα διαστάσεις, με την βουλευτή νομού Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά να φέρνει το θέμα στη βουλή και να δέχεται επίσης την επίσημη απάντηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Η τότε απάντηση ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η εν λόγω γραμμή (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη) συντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ.

Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγια της με λεωφορεία. Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ' εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και όχι επιβατάμαξες με επικεφαλής ντηζελάμαξες AD tranz. 

Πέραν των μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποίοι είναι AMEA. 

Από 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονικη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, πριν την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λετπά και των απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών (από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες και 38 λεπτά.

Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5 ώρα στα απλά δρομολόγια και προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια 1C. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηνών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία».

Στην απάντηση, εν είδει ρήτρας, υπάρχει και η πληροφόρηση στην κατακλείδα «δεσμευόμαστε ότι θα επανεξετάσουμε την απόφαση μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου». Εύλογα λοιπόν, ανακύπτει το ερωτηματικό: Επανεξετάστηκε η απόφαση αυτής και ποια τα συμπεράσματα;

Διονύσης Βοργιάς-www.xronos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου