Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,
Tα τελευταία χρόνια βιώνουμε καταιγιστικές εξελίξεις, κυρίως δυσάρεστες σε κοινωνικό, οικονομικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο.
Ο Σιδηρόδρομος ως αναπόσπαστό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος. Η Ιδιωτικοποίηση, όσα και αν έγιναν ή ειπώθηκαν, ολοκληρώθηκε με ένα μουδιασμένο συνδικαλιστικό κίνημα να παρακολουθεί, σε πολλές περιπτώσεις, από μακριά τις εξελίξεις, αρνούμενο να δει κατάματα την νέα κατάσταση πραγμάτων. Με την ελάχιστη ενημέρωση που παρείχαν για τα γεγονότα, κυριάρχησε μεταξύ του Προσωπικού ανασφάλεια για την επόμενη μέρα, ενώ γιγαντώθηκε το φαινόμενο « άκουσα, μου είπαν», το οποίο ήταν καταστροφικό για την ψυχολογία όλων μας. Παρακολουθούμε μέχρι και σήμερα τις υπόλοιπες παρατάξεις να μην έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει ότι η επόμενη μέρα έχει έρθει εδώ και καιρό, ενώ τα δεδομένα έχουν αλλάξει, και ζουν ακόμη και σήμερα, στο δικό τους ουτοπικό κόσμο, χωρίς ιδιαίτερο σχέδιο και πρόγραμμα, προτάσσοντας το εγώ τους, και όχι το ΕΜΕΙΣ.
Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Πιστεύουμε πως η πολυετή πλέον γνώση, η εμπειρία και ο επαγγελματισμός όλου του προσωπικού, είναι η συνταγή που θα οδηγήσει την εταιρία στους νέους στόχους, την ανάπτυξη και την αντοχή στον ανταγωνισμό. Εξάλλου μην ξεχνάμε πως αυτό που εκτιμήθηκε κατά την πώληση της εταιρείας , πάνω απ’ όλα, ήταν η εξειδικευμένη τεχνογνωσία, ο επαγγελματισμός και η τεράστια εμπειρία του Προσωπικού. Εμπειρία στο σιδηροδρομικό γίγνεσθαι. Σε αυτή την νέα εποχή, πιστεύουμε -και είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να συμβάλουμε σε αυτό-πως πρέπει να αλλάξει η στρατηγική, η συμπεριφορά και η στόχευση του Σωματείου μας. Όλοι μαζί, πρέπει να αναζητήσουμε, να εργαστούμε για την υπέρβαση και να χαράξουμε νέους δρόμους, τρόπους και συμπεριφορές που θα ευνοούν αποκλειστικά τους Συναδέλφους μας. Δεσμευόμαστε να προσπαθήσουμε για ένα νέο περιβάλλον συνεργασίας, χωρίς διαχωρισμούς. Αποκλειστική στόχευση μας είναι να μπούν οι προυποθέσεις εκείνες που θα διασφαλίζουν όλο το προσωπικό, σε όλες τις διευθύνσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στον κρίσιμο κρίκο της αλυσίδας που είναι το Διοικητικό Προσωπικό.
Πιστεύουμε πως όλα ξεκινούν από την άριστη διοικητική λειτουργία, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες Ευρωπαϊκές Σιδηροδρομικές Εταιρίες. Από τον Σεπτέμβριο και μετά, φαίνεται πως ανοίγουν νέοι ορίζοντες στην εταιρία. Νέες Υπηρεσιακές δομές θα πρέπει να δημιουργηθούν, χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Τεχνικές Υπηρεσίες, καθώς και οι υφιστάμενες δομές που υπολειτουργούσαν, με μηδαμινό αριθμό προσωπικού. Τώρα είναι η στιγμή που θα πρέπει να επανεργοποιηθούν και να αξιοποιηθεί στα μέγιστα το υφιστάμενο προσωπικό. Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός , το Μάρκετινγκ κ.α. θα πρέπει να αποκτήσουν την θέση και σημασία που αρμόζει σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Σιδηροδρομική Εταιρεία, θέτοντας στόχους, πολιτικές, προγράμματα, προσφορές, νέα προϊόντα, εκτινάσσοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Νο1 μεταφορικό φορέα. Σχετικά με το κομμάτι των σημείων πώλησης και των Εισιτηριοδοτών, όπου η εταιρία με δηλώσεις της, φαίνεται ότι στοχεύει στην στελέχωση των σημείων πώλησης με δικό της προσωπικό, εντάσσοντας τους στο εταιρικό κομμάτι, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να αποτελέσουν ξεχωριστό κλάδο. Κανείς δεν περισσεύει.
Στην αιχμή του δόρατος της εταιρίας που είναι οι Εμπορευματικές Μεταφορές.
Σκοπός μας, είναι η ανάδειξη, η βελτίωση του σημαντικού έργου που ήδη παράγεται, παρά τις αντίξοες συνθήκες και τις δυσλειτουργίες του συστήματος μεταξύ των εμπλεκόμενων εταιρειών. Όραμα μας, η ανάπτυξη των Εμπορευματικών μεταφορών, ισχυροποιώντας την θέση της εταιρείας στις Ευρωπαϊκές πύλες της Ανατολής μέσω του Σιδηρόδρομου, δημιουργώντας νέες αγορές, νέα προϊόντα, νέες συνέργειες και συνεργασίες που θα φέρουν τις εμπορευματικές μεταφορές ηγέτη όχι μόνο στις σιδηροδρομικές, αλλά και στις συνδυασμένες μεταφορές καθώς και τα logistics. Στόχος μας παραμένει η διασφάλιση και ενίσχυση του “κινητήριου μοχλού”, που δεν είναι άλλος από το Προσωπικό που εμπλέκεται με το κομμάτι των Εμπορευματικών Μεταφορών και που καθημερινά υπερβάλλει εαυτόν.
Κύριος λόγος η, έλλειψη προσωπικού σε νευραλγικούς τομείς. Η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, η χρήση νέων τεχνολογιών, προγραμμάτων επιτήρησης – ελέγχου που θα εξυπηρετούν και θα διευκολύνουν το έργο των μεταφορών, αλλά και έλλειψη σωστών κτηριακών υποδομών. Μέλημα μας, η διαρκή επιμόρφωση – κατάρτιση σε κανονισμούς και νέα εργαλεία που πρέπει να παρέχει η εταιρία στο κομμάτι αυτό. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου η εντεινόμενη πίεση των ολοένα περισσοτέρων “απαιτήσεων” των πελατών αυξάνεται. Αλλά και των αναπτυσσόμενων σχεδίων που και ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι επιδιώκουμε.
Στο νευραλγικό κομμάτι της εταιρίας, που είναι το Προσωπικό Κίνησης Αμαξοστοιχιών.
- Στόχος μας να αναθεωρηθεί σε θετική κατεύθυνση ο ρόλος του Προσωπικού, καθώς με την επαναφορά του κύρους και της σημαντικότητας του ρόλου τους, η εταιρία έχει να κερδίσει σε υπηρεσίες και ποιότητα μεταφοράς.
- Οι συζητήσεις για την αλλαγή του κανονισμού Κίνησης Αμαξοστοιχιών θα πρέπει να ξεκινούν από την ιδιαιτερότητα και την σημαντικότητα των αρμοδιοτήτων του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών, με συμφωνία σε ένα κείμενο που θα καλύπτει πλήρως τον κλάδο.
- Τακτική εκπαίδευση όλου του Προσωπικού σε όλα τα κομμάτια απασχόλησης (εμπορικά και επιβατικά), και πλήρη κάλυψη από το προσωπικό του κλάδου, όλων των θέσεων ευθύνης (υπόλογοι) σε όλα τα σημεία που δραστηριοποιείται η εταιρία , όπως και ότι άλλο ενδεχομένως προκύψει στο μέλλον (επισκέπτες).
- Επανεξέταση, σε όλο το σχεδιασμό, για το καίριο κομμάτι της ασφάλειας, καθώς ότι δοκιμάστηκε στο παρελθόν δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Να δοθεί βήμα στους ίδιους τους εργαζόμενους, ακούγοντας τις προτάσεις τους, και να υπάρξει η αντίδραση από την μεριά των υπευθύνων για την άμεση προστασία και την αποτελεσματική αντιμετώπιση, όλων των φαινομένων που προκύπτουν, ενώ όπου χρειάζεται να υπάρχει νομική κάλυψη. Η ασφάλεια προσωπικού, επιβατών αλλά και εμπορευμάτων θα πρέπει να είναι το ζητούμενο όλων μας. Πρώτο βήμα θα είναι η ενημέρωση του Προσωπικού σε ότι αφορά νομικά θέματα, σε συνδυασμό πάντα με τους κανονισμούς, ενώ θα πρέπει να λυθούν άμεσα θέματα ασφάλειας που έχουν σχέση με την κυκλοφορία (παρακαμπτήριους, κατάσταση γραμμής, φωτοσήμανση, ανεπαρκείς φωτισμός σταθμών κ.α.) χωρίς άλλη χρονοτριβή.
- Στελέχωση των αμαξοστοιχιών όπως ακριβώς προκύπτει από τους κανονισμούς κυκλοφορίας και ασφάλειας , με την επαναφορά του Προϊσταμένου αμαξοστοιχιών, καθώς έτσι θα αποκατασταθεί και μία σαφή αντίφαση με την αναφορά του σε όλα τα έγγραφα του τραίνου, όχι όμως στο βαθμολόγιο της εταιρίας!
- Εφαρμογή ενός νέου καθηκοντολόγιου – προσοντολόγιου που θα αναφέρει με σαφήνεια τον ρόλο κάθε εργαζόμενου στον κλάδο, σε κάθε βαθμό, σε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο.
- Η είσοδος στην τεχνολογία πρέπει να πάρει οστά, με την παραλαβή των συστημάτων αναγνώρισης και εκτύπωσης τίτλων μεταφοράς από το προσωπικό, ενώ οι παροχές προς τους επιβάτες θα πρέπει να αναβαπτισθούν με wifi, πληροφορίες ταξιδίου κ.α.
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,
Στις 2,3,4 Μαΐου είναι απαραίτητη η συμμετοχή όλων μας, στις πιο κρίσιμες εκλογές της Π.Ε.Π ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ανάδειξη των εκπροσώπων μας στο σωματείο και τα όργανα. Είναι δεδομένο, ότι το επόμενο διάστημα και σε βάθος χρόνου, οι εκπρόσωποι μας από τις επικείμενες εκλογές, θα έχουν να διαχειριστούν σειρά από σημαντικά και πολύπλοκα θέματα όπως το οργανόγραμμα , την νέα συλλογική σύμβαση, σε ένα νέο περιβάλλον. Ζητούμε την στήριξη σας. Την στήριξη σας για να εκθέσουμε, να προτείνουμε, να συζητήσουμε τις ιδέες μας, να συμβάλουμε με τις απόψεις μας και να συνεργαστούμε για λύσεις , προς όφελος όλων μας, Προσωπικού και της Εταιρίας μας.
Σας Ευχαριστούμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου