Μετά τα «προειδοποιητικά πυρά» της 22ας Μαρτίου, ήρθε η ώρα για τη μητέρα των μαχών: με μόλις ένα στα οκτώ δρομολόγια των TGV να πραγματοποιείται σήμερα, οι σιδηροδρομικοί δίνουν τον τόνο
μιας μακράς απεργίας που ξεκίνησε χθες το βράδυ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο μεταρρύθμισης της δημόσιας επιχείρησης σιδηροδρόμων SNCF. Συμμετοχή στην απεργία, 48 ώρες πριν ξεκινήσει, είχαν δηλώσει σχεδόν ο ένας στους δύο σιδηροδρομικούς υπαλλήλους (ποσοστό 48%, από 35,2% την 22α Μαρτίου) και πάνω από τρεις στους τέσσερις μηχανοδηγούς (77%).
Η κινητοποίηση των σιδηροδρομικών, η «μαύρη Τρίτη», όπως την αποκαλούν γαλλικά μέσα ενημέρωσης, συμπίπτει με την απεργία στην Air France, την τέταρτη μέσα σε ένα μήνα, με βασικό αίτημα μισθολογικές αυξήσεις 6%, που θα γίνει στις 10 και 11 Απρίλη. Σύμφωνα με την εταιρεία, στην απεργιακή κινητοποίηση θα συμμετάσχει το 32% των πιλότων, το 20% των πληρωμάτων καμπίνας και το 15% του προσωπικού εδάφους.
Για τα συνδικάτα, το σημερινό «ραντεβού» είναι κρίσιμης σημασίας ώστε να μπορούν να ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μετρήσει η γνώμη τους για άλλα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που έχουν στόχο κυρίως τους δημόσιους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Ο Φιλίπ Μαρτινέ, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου γαλλικού συνδικάτου, της CGT, κάλεσε σε «σύγκλιση των μαχών», την ώρα που η δυσαρέσκεια υποβόσκει και στους συνταξιούχους, τους φοιτητές ή ακόμη τους οδοκαθαριστές και τους εργαζομένους στον ενεργειακό τομέα, που απεργούν επίσης σήμερα.
Η εβδομάδα προμηνύεται ταραγμένη για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και την κυβέρνησή του. Τα τέσσερα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους εργαζομένους στους σιδηροδρόμους (CGT, Unsa, SUD και CFDT) διαμαρτύρονται για την κατάργηση των προσλήψεων με ειδικό καθεστώς, για τον τρόπο που ανοίγει ο τομέας στον ανταγωνισμό, καθώς και για τη μετατροπή της SNCF σε ανώνυμη εταιρεία, γεγονός που ανοίγει σύμφωνα μ’ αυτούς τον δρόμο για μελλοντική ιδιωτικοποίηση της, κάτι που αρνείται η κυβέρνηση.
Το σχέδιο μεταρρύθμισης «έχει στόχο να καταστρέψει τη δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία από καθαρό ιδεολογικό δογματισμό» και «δεν θα λύσει το ζήτημα του χρέους ούτε αυτό των δυσλειτουργιών», καταγγέλλουν τα συνδικάτα.
Η κινητοποίηση, η οποία προβλέπει 36 ημέρες απεργιών μέσα σε τρεις μήνες, ποντάρει στην κόπωση της κοινής γνώμης που, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, εκτιμά προς το παρόν ότι η απεργία αυτή είναι αδικαιολόγητη, όμως, όπως ελπίζουν οι σιδηροδρομικοί, θα μπορούσε να μεταστραφεί, αν η κυβέρνηση συνεχίσει να επιδεικνύει την ίδια αδιαλλαξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου