Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Απολύσεις εν μέσω πανδημίας κάνει η Aegean παρά την επιπλέον κρατική ενίσχυση 120 εκ Ευρώ!

Σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει ο Ανδρέας Νεφελούδης, η εταιρεία απέλυσε 45 εργαζόμενους αορίστου χρόνου τον Οκτώβριο, ενώ έλαβαν χώρα και «8 «οικειοθελείς αποχωρήσεις» την ίδια περίοδο, καθώς επίσης έληξαν χωρίς να ανανεωθούν 85 συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Το Νοέμβριο, το γαϊτανάκι των απολύσεων συνεχίστηκε αμείωτο με 30 απολύσεις και 2 «οικειοθελείς αποχωρήσεις»

Τι κι αν η Aegean έχει λάβει εγγυήσεις ύψους 80% των δανειακών της υποχρεώσεων, ενώ για το σύνολο του κλάδου των αεροπορικών μεταφορών το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ισχύει κατ’ εξαίρεση μέχρι την 31.12.20 αντί του Οκτωβρίου του ’20 που ισχύει για όλους τους άλλους κλάδους (το ίδιο συμβαίνει και για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών);


Τι κι αν, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, οι μέτοχοι της Aegean δεν έχουν βάλει ούτε ευρώ από την τσέπη τους για να στηρίξουν την εταιρεία τους(αντίθετα έχουν λάβει ρευστό από το κράτος και δάνεια από τις τράπεζες με την εγγύηση του δημοσίου);


Τι κι αν ανακοινώθηκε η απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει με 120 εκατ. ευρώ κρατικής χρηματοδότησης την αεροπορική εταιρεία (χωρίς βέβαια η κρατική ενίσχυση να συνοδευτεί από απόκτηση μετοχών από το Δημόσιο και όχι μόνο δικαιωμάτων);


Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας και μέλος του τμήματος Εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ανδρέας Νεφελούδης, η Αegean τον Οκτώβριο πραγματοποίησε 45 απολύσεις μόνιμου (αορίστου χρόνου) προσωπικού, προχώρησε σε 8 οικειοθελείς αποχωρήσεις ενώ ταυτοχρόνως, έληξαν χωρίς να ανανεωθούν 85 συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Το Νοέμβριο το γαϊτανάκι των απολύσεων συνεχίστηκε αμείωτο με 30 απολύσεις και 2 οικειοθελείς αποχωρήσεις.


Όπως σημειώνει μάλιστα ο Ανδ. Νεφελούδης «οι απολύσεις των 45 εργαζομένων δημιουργούν πρόβλημα νομιμότητας σε σχέση με το νόμο για τις ομαδικές απολύσεις, ο οποίος για τις εταιρείες άνω των 150 εργαζομένων επιτρέπει μηνιαία απόλυση του 5% των εργαζομένων και σε κάθε περίπτωση κάτω των 30 ατόμων, ενώ τον Νοέμβριο η εταιρεία πιο “προσεκτική” σταμάτησε στον αριθμό 30».

Υπερκέρδη τα προηγούμενα χρόνια

Όλα αυτά, όταν από το 2005 μέχρι και το 2019 τα κέρδη της Aegean έφτασαν τα 522,9 εκατομμύρια ευρώ! Και ενώ η εταιρεία από το 2015 μέχρι το 2019 διένειμε μερίσματα στους μετόχους που ανήλθαν στα 210,7 εκατομμύρια ευρώ!

«Με λίγα λόγια η Aegean ακολουθεί τη δοκιμασμένη συνταγή:  Άγρια “νεοφιλελεύθερη” στην περίοδο της ανάπτυξης και… “φουλ” κρατικοδίαιτη στην κρίση», σχολιάζει το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ενώ, «ο τροχονόμος των απολύσεων Βρούτσης, για μια φορά ακόμα επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό του, με την απουσία του Υπουργείου του από τον έλεγχο αυτής της εταιρείας» και «ο υπουργός Μεταφορών Καραμανλής δήλωσε ότι η ενίσχυση στις αεροπορικές εταιρείες και ειδικότερα στην Aegean δίδεται εκτός των άλλων και για να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων…

Σημειώνεται ότι, καμία από τις άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν προβεί σε απολύσεις ή σε μειώσεις προσωπικού ή σε μειώσεις μισθών, εκτός από τον όμιλο της AIRFRANCE (KLM) που άρχισε αυτές τις μέρες να υλοποιεί ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου με επιπρόσθετη πληρωμή δύο επιπλέον μηνών στην νόμιμη αποζημίωση, με αλλαγές κανονισμών εργασίας και με μονομερή μεταβολή του 8ωρου σε 4ωρη εργασία (βλαπτική μεταβολή).

Ο κ. Νεφελούδης, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου πως το ποσό που δίνεται είναι «πολύ χαμηλότερο, συγκριτικά με τη στήριξη, αξίας άνω των 32 δισ. ευρώ, που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν, έως σήμερα, αθροιστικά άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών», σπεύδει να τονίσει πως λέει «την μισή αλήθεια» εξηγώντας πως «οι χρηματοδοτήσεις των άλλων κρατών στις δικές τους αεροπορικές εταιρείες, συνοδεύονται από το αυτονόητο, δηλαδή την συμμετοχή, αυτών των κρατών στο μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών».

-Τάσος Γιαννόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου