Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Σχέδιο αναδιοργάνωσης ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ με τις προτροπές της Κομισιόν

 Σε τρεις φάσεις η ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, αγκάθι τα παλιά και νέα έργα - Τέλος Δεκεμβρίου η λίστα με τα έργα προτεραιότητας. Σχέδιο αναδιάρθρωσης του πολύπαθου ελληνικού σιδηροδρόμου με φόντο τη νέα γενιά έργων αλλά και την ολοκλήρωση των παλιών εργολαβιών που έχουν περάσει από σαράντα κύματα και κρατούν για δεκαετίες απαξιωμένα τα ελληνικά τρένα, βάζει η κυβέρνηση.

Το σχέδιο, αναμένεται να υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, υπό το άγρυπνο βλέμμα και τη συνεργασία της Κομισιόν, η οποία έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους στην ελληνική πλευρά ότι δεν θα υπάρξει νέα χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους αν δεν προχωρήσει η διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και αν δεν κλείσουν οι «τρύπες» του σιδηροδρόμου ώστε να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμισή του που έχει μετατραπεί σε πολύχρονο σήριαλ.

Η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει από την περασμένη Άνοιξη τη σύσταση ομάδα εργασίας που θα αναλάμβανε την προετοιμασία των νέων έργων της επόμενης προγραμματικής περιόδου αλλά και τη δρομολόγηση των προβληματικών έργων του σιδηροδρόμου.  Όμως η ομάδα αυτή, δεν λειτούργησε.

Μάλιστα στην τελευταία μεταμνημονιακή έκθεση, οι Βρυξέλλες εξέφραζαν την δυσαρέσκειά τους για τις καθυστερήσεις και περίμεναν ενημέρωση εντός Οκτωβρίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρώτο βήμα αναμένεται να γίνει την επόμενη χρονιά, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βγάλει με ΣΔΙΤ μια εργολαβία που σέρνεται επίσης για χρόνια και αφορά την συντήρηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, συνολικού ύψους 500 εκ. ευρώ.

Το δεύτερο βήμα συνδέεται με τις οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές των δύο φορέων του σιδηροδρόμου, του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Τις προηγούμενες μέρες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής τροποποίησε την προηγούμενη απόφασή του για την σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής που θα αναλάβει την εποπτεία και καθοδήγηση για την έγκαιρη εκπόνηση και εφαρμογή σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, το οποίο θα χωρίζεται σε τρεις φάσεις.

Μέχρι το τέλος Μαΐου 2021, θα διαμορφωθεί το πλαίσιο θεσμικής και διοικητικής αναδιάρθρωσης των σιδηροδρομικών εταιρειών ΟΣΕ  και ΕΡΓΟΣΕ.

Σε δεύτερο στάδιο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2021, προβλέπεται υιοθέτηση του σχεδίου δράσης για την αναδιοργάνωση των κρατικών σιδηροδρομικών εταιρειών υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του νέου μηχανισμού παραγωγής έργων (οργανωτικός μετασχηματισμός ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ) με γνώμονα την αποτελεσματική υλοποίηση των σιδηροδρομικών υποδομών και τη βέλτιστη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων.

Μέχρι  τον Δεκέμβριο του 2021 προβλέπεται η εφαρμογή του σχεδίου μετασχηματισμού ΟΣΕ –ΕΡΓΟΣΕ, με τη σύνταξη του συνόλου των κανονιστικών κειμένων που απαιτούνται για την εφαρμογή των επιδιωκόμενων αλλαγών.

Η πρώτη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής έχει καθοριστεί εντός των ημερών και έως το τέλος Δεκεμβρίου, κατόπιν εισήγησης του συμβούλου υποστήριξης και λαμβάνοντας υπόψη την ανάλυση των υπό εκτέλεση συμβάσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και την εισήγηση της Ομάδας Εργασίας, η Συντονιστική Επιτροπή θα προχωρήσει σε μία σειρά από πρωτοβουλίες.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται η οριστικοποίηση των προτεινόμενων από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ έργων, για την τριετία 2021-2023 τα οποία είναι επαρκώς ώριμα για να τύχουν άμεσης Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Παράλληλα θα διαμορφωθεί λίστα έργων που απαιτείται να ωριμάσουν, σύμφωνα με τις στρατηγικές στον τομέα των μεταφορών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, για την ένταξή τους σε πιθανή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027, CEFII, και Ταμείο Ανάκαμψης. Επιπλέον, προβλέπεται να υπάρξει προσχέδιο βασικών κατευθύνσεων για την αναδιοργάνωση ΟΣΕ–ΕΡΓΟΣΕ συμπεριλαμβανομένου του χρονοδιαγράμματος εφαρμογής της αναδιοργάνωσης.

Η κοινή ομάδα εργασίας, θα αποτελείται από Σύμβουλο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τον Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικότερα της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG REGIO), τον διευθύνοντα δύμβουλο του ΟΣΕ και αντίστοιχα της ΕΡΓΟΣΕ, την Προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ), τον εκπρόσωπο του Τεχνικού Συμβούλου, που θα υποστηρίζει τις εργασίες της Κοινής Ομάδας Εργασίας και τον Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Γενικής Διεύθυνσης Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (DG REFORM).

www.newmoney.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου