Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2021

Η ΠΑΣΚ-Σ για τον θάνατο του Σπύρου Κότσια

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Με μεγάλη θλίψη αποχαιρετούμε σήμερα μια εμβληματική για το σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς προσωπικότητα.

Ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΤΣΙΑΣ, ο συνάδελφος, ο φίλος, ο σύντροφος,

έφυγε ανεπάντεχα και πρόωρα.

 

Αγωνιστής των κοινωνικών κινημάτων, της αριστεράς και του σοσιαλισμού, ανήσυχο πνεύμα , με τις πράξεις και τη δράση του αφήνει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στον ΟΣΕ και το συνδικαλιστικό κίνημα.

 

Στα χρόνια της μεταπολίτευσης (1975-1981) που «όλα τα σκίαζε φοβέρα», πρωτοπόρος, με μια μικρή παρέα σιδηροδρομικών ίδρυσαν την ΠΑΣΚ-Σ, τη συνδικαλιστική παράταξη που έμελλε διαχρονικά να είναι η καθοδηγήτρια δύναμη και να παρεμβαίνει καθοριστικά στα επιχειρησιακά και εργασιακά δρώμενα του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών.

Με τα ελάχιστα για εκείνη την εποχή μέσα ο Σπύρος και οι λιγοστοί σύντροφοί του όργωσαν τη χώρα συγκροτώντας πυρήνες, που πρωτοστάτησαν στον αγώνα της ενημέρωσης και δράσης, για δημοκρατία, εργασιακά δικαιώματα , αξιοπρεπείς μισθούς.

Το 1981 με την έλευση της ΑΛΛΑΓΗΣ ήρθε και ο εκδημοκρατισμός των συνδικάτων με την ψήφιση από  όλα τα κόμματα της βουλής του Ν.1264.

Η πλειοψηφία των σιδηροδρομικών με πρωτόγνωρες δημοκρατικές διαδικασίες εμπιστεύτηκε στο Σπύρο την θέση του προέδρου της ΠΟΣ.

Ήταν η ώρα που οι διακηρύξεις   έπρεπε να γίνουν πράξεις, και να δικαιωθεί ο αγώνας των εργαζόμενων.

Τότε δημιουργήθηκε το σιδηροδρομικό μισθολόγιο, και θεσμοθετήθηκαν οι κανονισμοί εργασίας (ΓΕ.ΚΑ.Π.- Κ.Δ.Α.- Κ.Ω.Ε.Α.Π.) βάζοντας τέλος σε κάθε λογής αυθαιρεσίες.

Καθιερώθηκε η συμμετοχή των εργαζομένων στα κέντρα λήψεις των αποφάσεων, του κοινωνικού και εργατικού ελέγχου (ΑΣΚΕ -  ΔΣ ΟΣΕ -   ΚΕΣ - ΤΕΣ).

Ο ΟΣΕ για πρώτη φορά μπήκε στα αναπτυξιακό σχεδιασμό της πολιτείας.

Το επόμενο μεγάλο βήμα η πρώτη Σ.Σ.Ε., με την υπογραφή του Σπύρου το 1989.

Η δράση του Σπύρου συνεχίστηκε από άλλα μετερίζια όταν με πρωτοβουλία του, έκλεισε ο συνδικαλιστικός του κύκλος στο σιδηρόδρομο.

 

Μέχρι και την τελευταία του στιγμή αρθρογραφούσε και ήταν ενεργό μέλος συλλογικοτήτων και πολιτικών κινήσεων αγωνιζόμενος για αρχές και οράματα.

 

Θα μπορούσε να γράψει κανείς βιβλίο για την δράση του ανθρώπου, συνδικαλιστή , πολιτικού και κοινωνικού αγωνιστή, Σπύρου Κότσια.

 

Δυστυχώς η υγειονομική κρίση δεν επιτρέπει στους χιλιάδες φίλους του, να αποχαιρετίσουν όπως αξίζει σε μια τέτοια προσωπικότητα.

 

Όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες θα αναλάβουμε πρωτοβουλία για να τιμήσουμε το σύντροφο το συνάδελφο μα πάνω από όλα το φίλο ΣΠΥΡΟ, και να δεσμευτούμε να συνεχίσουμε τον αγώνα για τις αρχές και τις αξίες που μας δίδαξε.

 

Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στον ανείπωτο πόνο της οικογένειάς του και τα θερμά μας συλλυπητήρια.

Κουράγιο, Χάϊδω, Στέλιο, Αλέξανδρε.

 

Καλό ταξίδι, φίλε, σύντροφε, δάσκαλέ μας.

 

Α      Λ     Η    Σ     Μ    Ο    Ν    Η    Τ     Ο    Σ

 

         

                                                                  Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ 

 ΠΑΣΚ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου