Το δοκιμαστικό δρομολόγιο
Το δοκιμαστικό δρομολόγιο, το οποίο έγινε στις 4 Μαρτίου, μπόρεσε να ολοκληρωθεί στον ενδεδειγμένο χρόνο των 27 λεπτών, ο οποίος δύσκολα όμως μπορεί να διατηρηθεί χωρίς τις αναγκαίες παρεμβάσεις στην υποδομή και όπως φαίνεται μάλλον θα απαιτηθούν επτά λεπτά ακόμα ώστε να φτάσει τα 34.
Για το ζήτημα μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες έχει ενημερωθεί και ο ΟΣΕ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία φέρεται να εκφράζει επιφυλάξεις καθώς δε θα ήθελε να ξεκινήσει ένα δρομολόγιο, το οποίο θα αναγκαστεί στη συνέχεια να αναστείλει.
Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τα δεδομένα, εκτιμάται ότι με αυξημένη κίνηση δεν επαρκούν οι χρόνοι στάσεων και επομένως ο χρόνοι αναμονής στο τέρμα Κάτω Αχαΐα και Άγιο Ανδρέα θα μηδενιστούν. Επίσης τα συνολικά 27 λεπτά για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου Άγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα με τις πραγματικές συνθήκες και μετά τη δοκιμή, δεν είναι αρκετά. Σε 5 στάσεις (Αλισσός -Τσουκαλέικα - Μιντιλόγλι - Παραλία και Ανθείας), ο χρόνος αναμονής του συρμού για την επιβίβαση - αποβίβαση των επιβατών είναι σχεδόν μηδενικός. Σε αυτές τις στάσεις πρέπει να δοθεί τουλάχιστον 1 λεπτό εάν συνυπολογιστεί η αναμενόμενη αυξημένη επιβατική κίνηση όταν καθιερωθούν τα νέα δρομολόγια και ειδικά το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα χρειαστεί να επισκευαστεί η γραμμή όπου απαιτείται, ενώ πρέπει να γίνει γενικότερη εξέτασή της και εκτεταμένη συντήρησή της και αν και όπου κριθεί ανακατασκευή της, με το σκεπτικό της αύξησης στο μέλλον τόσο του αριθμού των δρομολογίων όσο και της καταπόνησης της γραμμής, λόγω αύξησης ταχυτήτων και φορτίων.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, οι επεμβάσεις που απαιτούνται αφορούν:
Την περίφραξη που είναι κομμένη σε περίπου δέκα σημεία, πρέπει να επισκευασθεί άμεσα και να επιτηρείται διαρκώς.
Την ύπαρξη παλαιάς γραμμής, η οποία δεν επιτρέπει υψηλές ταχύτητες και κατά συνέπεια σε ορισμένα σημεία της διαδρομής το τρένο θα πρέπει να αναπτύσσει ταχύτητες κατά 10 χιλιόμετρα μικρότερες από το προβλεπόμενο κινούμενο ακόμα και με 50 χιλιόμετρα την ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα.
Στην πυκνή βλάστηση που υπάρχει στο τμήμα Καμίνια – Κάτω Αχαΐα τόσο ανάμεσα στις ράγες, όσο και εκτός, η οποία πρέπει να καθαριστεί καθώς δημιουργεί ολίσθηση. Επίσης απαιτείται το κλάδεμα των δέντρων καθώς έχουν εντοπιστεί κλαδιά που χτυπούν τους καθρέπτες του συρμού και ακουμπούν στις αντιστάσεις πέδης στην οροφή του συρμού, με άμεσο κίνδυνο πυρκαγιάς τους θερινούς μήνες.
Τις στρεβλώσεις σε πολλά σημεία της γραμμής, αλλά και τις ανομοιομορφίες στα σημεία ένωσης των γραμμών καθώς και την ανυπαρξία σταθερής συσκευής λίπανσης της γραμμής στο τμήμα από Αγ. Ανδρέα έως Κάτω Αχαΐα.
Σιδηροδρομικές πηγές σημειώνουν επίσης ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν πινακίδες με τις ταχύτητες και να προστεθεί στέγαστρο στη στάση Βραχνέικα.
www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου