Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

Νίκη για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους η ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Με την ευκαιρία των συνελεύσεων της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμαστε αναλυτικά στην Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που συμφώνησαν τα 2 Σωματεία με την εταιρεία, εξηγώντας τα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ οφέλη για όλους τους εργαζόμενους. Ξεκινώντας 
θα πρέπει να αναφερθούμε στην επικράτηση του συλλογικού δικαίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την υπογραφή ΣΣΕ απο τα 2 Σωματεία που δραστηριοποιούνται στον χώρο της.

Με την υπογραφή κατοχυρώνεται ο ρόλος των συνδικάτων, ενώ η Διοίκηση και οι Ιταλοί ιδιοκτήτες αποδέχονται τους όρους του συλλογικού δικαίου για ΟΛΟΥΣ όσους εργάζονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας με αυτήν. Φυσικά επόμενος στόχος των 2 Σωματείων θα είναι η εταιρεία να σταματήσει το outsourcing σε δραστηριότητες όπως η έκδοση εισιτηρίων, ο καθαρισμός των τρένων κτλπ

ΑΠΟΔΟΧΕΣ
Με το μισθολόγιο που συμφωνείται απο τα 2 μέρη, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κατώτατος εισαγωγικός μισθός προσδιορίζεται στα 750 Ευρώ, σχεδόν 200 Ευρώ πάνω απο την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ διαχωρισμός μεταξύ νέων και παλαιών εργαζομένων δεν υπάρχει. Είτε είσαι 20 χρονών είτε 30, είτε 40, εφόσον προσλαμβάνεσαι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεσαι στο μισθολόγιο του κλάδου. 
Αντίστοιχα, αυξάνονται κατά σχεδόν 300 Ευρώ, τα καταληκτικά κλιμάκια όλων των κλάδων. Απο τα 1568 Ευρώ του ενιαίου μισθολογίου, σε Διοικητικούς και προσωπικό κίνησης-οδηγούς οι βασικοί μισθοί εκτοξεύονται στα 1750 Ευρώ στο καταληκτικό κλιμάκιο, ενώ για τους μηχανοδηγούς φτάνουν τα 185Ο Ευρώ!Θυμίζουμε ότι λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό, πολλοί συνάδελφοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εγκλωβιστεί χρόνια τώρα στα 1568 Ευρώ, οροφή του ενιαίου μισθολογίου. Με την ΣΣΕ θα λάβουν σημαντικές αυξήσεις,ανάλογα με τον χρόνο προϋπηρεσίας τους ενώ ΟΛΟΙ γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό για τις συντάξιμες αποδοχές τους!
Σημαντικό είναι να εξηγήσουμε ότι ο βασικός  εισαγωγικός μισθός τον 750 Ευρώ, δίνεται σε όλους  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο τις γραμματικές τους γνώσεις. Αν είναι δηλαδή υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απόφοιτοι κτλπ.
Ο κλάδος κίνησης και οι οδηγοί αυτοκινήτων ξεκινούν με βασικό μισθό 800 Ευρώ, προσαύξηση που δίνεται λόγω της φύσης της εργασίας τους ενώ οι μηχανοδηγοί ξεκινούν στα 900 Ευρώ.

Πτυχία 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγνωρίζει - απο τις σπάνιες περιπτώσεις στον ιδιωτικό τομέα -  ΟΛΑ τα πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να απαιτείται συνάφεια του τίτλου σπουδών με το αντικείμενο εργασίας! Είναι επαναλαμβάνουμε, τεράστια επιτυχία που σπάνια συναντάται σε Σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα! Και η αναγνώριση συνοδεύεται απο επιδόματα ύψους 100 εώς 300 Ευρώ (ανάλογα τον κλάδο εργασίας).

Επικίνδυνο και ανθυγιεινό 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ επιτυχία αποτελεί η διατήρηση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού επιδόματος για τους οδηγούς, τον κλάδο κίνησης και τους μηχανοδηγούς και μάλιστα στο ίδιο ύψος. 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ είναι η πρόβλεψη που συμφωνείται ότι αν κάποιος συνάδελφος κριθεί ανίκανος προς υπηρεσία στον κλάδο που εργάζεται  (εκτός κυρίως καθηκόντων) απο την υγειονομική επιτροπή, τότε το επίδομα ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να καταβάλλεται σε αυτόν! Παράλλλα όσοι κρίνονται ανίκανοι να ασχοληθούν με τα κύρια καθήκοντα του κλάδου τους, έπειτα απο απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής, θα ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στον κλάδο!

Αντίστοιχα στον κλάδο εμπορευμάτων διατηρείται η αποζημίωση για τους συναδέλφους που εργάζονται εκεί.

Χιλιομετρική αποζημίωση
Η χιλιομετρική αποζημίωση (τρενοχιλιόμετρα) προσαυξάνεται κατά 6% για τους μηχανοδηγούς στα επιβατικά τρένα και κατά 14% στα εμπορικά, ενώ στον κλάδο κίνησης η αποζημίωση προσαυξάνεται κατά 7% περίπου.
Στους οδηγούς αυτοκινήτων η προσαύξηση πλησιάζει το 13%.

Bonus 
Εισάγεται η έννοια του bonus σε ΣΣΕ, που δεν συνδυάζεται με καμία μορφή υπερεργασίας και αφορά την έλξη και την κίνηση.
Για την κίνηση το ποσό προσδιορίζεται σε 400 Ευρώ στην διετία, ενώ για την έλξη σε 1100 Ευρώ.
Παράλληλα η εταιρεία συμφωνεί να καταβάλει αποζημίωση 2.000 Ευρώ ως επιπλέον bonus σε όσους μηχανοδηγούς έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και παρατείνουν την παραμονή τους σε αυτήν, μέχρι τον Οκτώβρη του 2019.

Δώρα - Επιδόματα αδείας - Πάσχα


Στην ΣΣΕ συμφωνείται και η καταβολή των επιδομάτων που είχαν καταργηθεί λόγω ενιαίου μισθολογίου (13ος - 14ος μισθός).


Αυτασφάλιση Εργαζομένων

Ξεκάθαρα πρόκειται για  ένα αντικίνητρο για απολύσεις αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να καλύψει τα έξοδα αυτασφάλισης σε όποιον εργαζόμενο απολύσει ηλικίας 50 εως 67 ετών ή στους έχοντες 30 χρόνια τουλάχιστο υπηρεσίας. Οι ανωτέρω εργαζόμενοι θα ασφαλίζονται και για τον κλάδο σύνταξης και για τον κλάδο παροχής ασθένειας.
Μια πρόβλεψη που είχε εισαχθεί στον δημόσιο τομέα, όπου δεν είχε και κανένα νόημα, αλλά διατηρείται και στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προστατεύοντας τους εργαζομένους αποτελώντας  ΣΑΦΕΣ αντικίνητρο σε ενδεχόμενο απόλυσης!

Αργίες 
Όπως είναι γνωστό στον ιδιωτικό τομέα δεν ισχύουν όλες οι αργίες που προβλέπονται στο Δημόσιο.
Παρόλα αυτά, η 26η Δεκεμβρίου, η 1η Γενάρη, τα Θεοφάνια,η Καθαρά Δευτέρα και η Μεγάλη Παρασκευή, θα αποτελούν αργίες στις οποίες εκτός απο την νόμιμη προσαύξηση ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΑΙ και 1 μέρα ανάπαυσης.  (Δεν προβλέπεται στον ιδιωτικό τομέα).
Στις αργίες δεν περιλαμβάνεται πλέον η μέρα του Αγίου Πνεύματος (εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα) και το Μεγάλο Σάββατο (Εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα).

Διάλειμμα για το διοικητικό προσωπικό
Μια απο τις μάχες που δόθηκαν, αφορούσε το διάλειμμα στο διοικητικό προσωπικό και αν αυτό θα περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας. Τελικά μετά απο μεγάλη προσπάθεια, τα 15 λεπτά του διαλείμματος θα ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στο οχτάωρο. Το ωράριο αλλάζει, αλλά μετά απο 8 μήνες και με το δικαίωμα των εργαζομένων για ευελιξία στην αρχή ή το τέλος του, κατόπιν συνεννόησης με τους αρμόδιους Διευθυντές.

Οικογενειακά επιδόματα
Χορηγείται επίδομα γάμου 100 Ευρώ σε όλους τους έγγαμους, με σύμφωνο συμβίωσης, άγαμους γονείς κτλπ ανεξάρτητα απο τα χρόνια προϋπηρεσίας τους ή τον βασικό μισθό ενώ επίσης χορηγείται επίδομα τέκνων 50 Ευρώ για κάθε παιδί.


Ιδιωτική ασφάλιση 
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να καλύψει σε ποσοστό 100% το κόστος ιδιωτικής ασφάλισης ΟΛΩΝ των εργαζομένων της!

Κάρτες ΟΑΣΑ - Εισιτήρια τρένων

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να εκδώσει κάρτες για την δωρεάν μετακίνηση του προσωπικού της στον ΟΑΣΑ ενώ πλέον οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους θα ταξιδεύουν ΔΩΡΕΑΝ με όλα τα τρένα της. Παράλληλα έκπτωση θα χορηγηθεί στους συνταξιούχους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ύψος της οποίας θα συμφωνηθεί με τα 2 Σωματεία εργαζομένων.

Συνδικαλιστικές άδειες
Πρόκειται στην ουσία για ΑΝΑΤΡΟΠΗ των αντεργατικών διατάξεων που πρόσφατα ψηφίστηκαν και έτσι οι συνδικαλιστές θα λαμβάνουν άδειες ΜΕΤΑ αποδοχών.

Εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου
Επανέρχεται η εργατική νομοθεσία στον υπολογισμό των δευτερευουσών απολαβών για ΌΛΟ το προσωπικό και έτσι καταργούνται στην πράξη και οι τελευταίες διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου. Παράλληλα για την διανυκτέρευση του προσωπικού χορηγείται ΕΠΙΠΛΕΟΝ της Νόμιμης προσαύξησης, ποσό 10 Ευρώ καθημερινά σε όσους διανυκτερεύουν  ως αποζημίωση τροφής. Οι εργαζόμενοι διατηρούν το δικαίωμα να έχουν άποψη για τα καταλύματα που επιλέγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Διασφάλιση αποδοχών

Πρόκειται για την ΠΛΕΟΝ μεγάλη κατάκτηση. Είναι γνωστό ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπήρχαν συνάδελφοι με πολύ μεγάλες προσωπικές διαφορές, είτε ως απόρροια των ατομικών συμβάσεων πρόσληψης τους σε προηγούμενα έτη, είτε λόγω των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου. Συμφωνείται ΡΗΤΑ ότι σε αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ οι αποδοχές ενώ σε αυτές που διασφαλίζονται ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ και το ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΑΝΘΥΓΙΕΙΟΝΟ επίδομα!
Πρόκειται για σαφέστατα ευνοϊκό όρο που προστατεύει μια κατηγορία συναδέλφων, που χτυπήθηκε απο το ενιαίο μισθολόγιο.

Τέλος, παραμένουν ΟΛΑ τα θεσμικά που είχαν συμφωνηθεί στο παρελθόν (Αποζημιώσεις για βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, αιμοδοτικές άδειες, αποζημίωση για τους σπουδαστές ΕΑΠ κτλπ) με κάποιες αυξομειώσεις ανάλογα την περίπτωση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε και καθιερώνει βραβεία αριστείας για τα παιδιά των συναδέλφων που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια της χώρας και έχουν περάσει όλα τα μαθήματα κάθε ακαδημαϊκού έτους ή έχουν τον υψηλότερο μέσο όρο μεταξύ όσων υπέβαλαν αίτηση για το βραβείο. Τα βραβεία είναι ύψους 1000 Ευρώ και αφορούν 16 παιδιά (4 απο κάθε κλάδο εργαζομένων).

Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στις νέες προσλήψεις που πρέπει να αναμένουμε στους μηχανοδηγούς καθώς ρητά συμφωνείται ότι η ΠΕΠΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΔΕΣΜΕΥΟΝΤΑΙ στον κοινό στόχο για την εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης. 
Όρος που υπάρχει και στο προοίμιο της ΣΣΕ και δεσμεύει ΟΛΑ τα μέρη.

ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ πρόκειται για μια ΣΣΕ που σπάνια θα βρεί κάποιος στην σημερινή εποχή και που αναμένεται να συζητηθεί ΕΥΡΕΩΣ στους εργασιακούς χώρους.
Φυσικά θα αποτελέσει και μέτρο σύγκρισης στον σιδηρόδρομο, αφού θυμίζουμε ότι η ΠΟΣ στην ΕΕΣΣΤΥ συμφώνησε σε ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ αυξήσεις και στην διατήρηση του ενιαίου μισθολογίου, παίζοντας πολιτικά παιχνίδια (και πάλι) .
Την ίδια ώρα στον ΟΣΕ, χρειάζεται η παρέμβαση πρωτοβάθμιων Σωματείων (ΠΕΣΟΣΕ) για να προχωρήσει η διαπραγμάτευση καθώς στην Κάνιγγος ασχολούνται με εξώδικα σε...συνδικαλιστές!

Οι αυξήσεις  απο την ΣΣΕ, υπολογίζονται ΜΕΣΟΣΤΑΘΜΙΚΑ ανά κλάδο απο 4.3% εως 9.7 % στην διετία.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου