Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2018

Ενημέρωση απο την συνέλευση στο ΜΑΙ

Με ικανοποιητική συμμετοχή συναδέλφων και παρουσία και των πολλών νέων μελών του Σωματείου μας διεξήχθη χτες η συνέλευση στο Μηχανοστάσιο ΑΙΡ. Στην συνέλευση
αναγνώστηκε το κείμενο της υποδιαπραγμάτευση ΣΣΕ και οι μηχανοδηγοί που πήραν τον λόγο - πλην του γραφικού εκπροσώπου της ΣΥΠΕ (που μάλλον ήταν σε άλλη συνέλευση και όταν προσήλθε αναλώθηκε σε προσωπικές επιθέσεις και συνεχείς διακοπές στην ομιλία του Γ. Γραμματέα του Σωματείου μας) τάχθηκαν υπέρ της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας καθώς είναι πολλά και σαφή τα οφέλη για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
'Ηδη άλλωστε απο χτες, το Σωματείο μας έχει κοινοποιήσει επιστολή στην Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την οποία ζητά να αναλυθούν και να αποτυπωθούν στο κείμενο διορθώσεις που προτείνει η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της ΣΣΕ.
Προκλητική ωστόσο ήταν η συμπεριφορά του γραφικού εκπροσώπου της ΣΥΠΕ, ο οποίος ειρωνευόμενος δήλωσε βέβαιος ότι τελικά δεν θα υπογραφεί ΣΣΕ, αλλά συμφωνία μεταξύ ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία - όπως ο ίδιος δήλωσε- θα μπορεί να καταγγείλει ανά πάσα στιγμή ο εργοδότης,αποδεικνύοντας ότι όχι μόνο δεν γνωρίζει τους Νόμους,αλλά δεν γνωρίζει καν ότι ακόμα και την ΣΣΕ μπορεί να καταγγείλει η εργοδοσία ανά πάσα στιγμή κατά την διάρκεια της, όπως μπορεί να την καταγγείλει και το Σωματείο που την υπογράφει.
Στον γραφικό της ΣΥΠΕ (Παράταξη που αποτελείτε απο ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ και τον γιαλαντζί κομμουνιστή της έλξης), εξηγήθηκε ακριβώς αυτή η παράμετρος, αλλά ο ίδιος δεν νομίζουμε ότι θα μπορέσει να το καταλάβει, αφού δεν μπορεί να καταλάβει ακόμα και το τι υπογράφεται.

Ρήτρα διατήρησης αποδοχών 
Ο γραφικός εκπρόσωπος της ΣΥΠΕ κατήγγειλε την ύπαρξη ρήτρας διατήρησης αποδοχών ως απόδειξη του ότι φέρνει η ΣΣΕ μειώσεις!!!! Δηλαδή την ρήτρα που διασφαλίζει ότι κανείς εργαζόμενος δεν θα χάσει Ευρώ (καθώς σε κάποιους κλάδους υπήρχαν προσωπικές διαφορές ΑΝΩ των 500 Ευρώ) η ΣΥΠΕ την θεωρεί ως...αποδοχή μειώσεων. Είναι η λογική του παραλόγου ή μάλλον τα μαθηματικά ενός γραφικού θα λέγαμε εμείς. Πέρα απο αυτό εξηγήθηκε στον γραφικό της ΣΥΠΕ ότι η ρήτρα αυτή αποτελούσε και αίτημα της ΣΥΠΕ (Συνεδρίαση ΔΣ) όταν στην συνεδρίαση οι εκπρόσωποι της είπαν επί λέξη " να μην χάσει κανείς μηχανοδηγός Ευρώ". Τώρα που δεν χάνει ΚΑΝΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ μέρος του μισθού του, ο γραφικός και η ΣΥΠΕ καταγγέλλουν την ρήτρα ως αποδοχή μειώσεων.

Τα κλιμάκια΄,τα μαθηματικά  και ο γραφικός της  ΣΥΠΕ
Άλλο ένα σημείο κριτικής του γραφικού, ήταν ότι στα κλιμάκια μεταξύ 18 και 31 χρόνων υπάρχουν αυξήσεις 140 Ευρώ. Και ότι το προσωπικό θα εγκλωβιστεί σε αυτά για τα επόμενα 14 χρόνια με αυξήσεις μόνο των 140 Ευρώ! Στον αυτοπροσδιοριζόμενο και ως συνδικαλιστή γραφικό της ΣΥΠΕ, απαντήθηκε το αυτονόητο, πως η ΣΣΕ ισχύει για 2 χρόνια και όχι για 14 και πως με την υπογραφή του μισθολογίου στις επόμενες ΣΣΕ αυτά θα πέρνουν αυξήσεις!Άλλωστε την επόμενη διετία, το 90% των μηχανοδηγών θα αλλάξει κλιμάκιο,λαμβάνοντας επιπλέον αυξήσεις!
Με το μισθολόγιο που υπογράφεται,οι βασικοί μισθοί των μηχανοδηγών απο την οροφή των  1568 Ε (που αφορούσε όλους τους εργαζόμενους) ανεβαίνουν στα 1850 Ευρώ, (Των υπολοίπων κλάδων στα 1750),αύξηση 282 Ευρώ ή περίπου 18% και χωρίς σε αυτούς να συνυπολογίζεται το επίδομα γάμου, που δεν χορηγούνταν στο ενιαίο μισθολόγιο! 
 Κάπου εκεί ο γραφικός της ΣΥΠΕ ψέλλισε για ΠΡΩΤΗ φορά ότι η παράταξη του συμφωνεί με τα διαφορετικά μισθολόγια στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ...(Κάθε αρχή στην παραδοχή της αλήθειας είναι ένα βήμα προς την λογική λέμε εμείς).
Με την τοποθέτηση του ο γραφικός της ΣΥΠΕ απέδειξε ότι δεν είναι και καλός στα μαθηματικά.Με την γνωστή λαϊκίστικη τακτική που χαρακτηρίζει την γραφική του παρουσία, ανέφερε πως η αύξηση στην χλμ αποζημίωση είναι μόλις 2 λεπτά στα επιβατικά τρένα και μόλις 10 λεπτά στα εμπορικά.
Χρειάστηκε να του υπενθυμίσει το Σωματείο ότι οι αυξήσεις υπολογίζονται ποσοστιαία και πως ξεκινούν απο το 8% στα επιβατικά και φτάνουν στο 14% στα εμπορικά τρένα και μόνο για τα χιλιόμετρα. Αν μάλιστα το μετατρέψουμε σε απλά μαθηματικά ένας μηχανοδηγός θα λάβει μεσοσταθμικά, ετήσια αύξηση ΑΝΩ των 380 Ευρώ ΚΑΙ μόνο απο αυτόν τον κωδικό!
Προφανώς, τα ταξικά Σωματεία πετυχαίνουν μεγαλύτερες αυξήσεις  απαντήθηκε. καλώντας την ΣΥΠΕ να φέρει μια ΣΣΕ ενός ταξικού Σωματείου με αντίστοιχες τα τελευταία χρόνια. Η σιωπή και πάλι ήταν η κατάληξη.

Η συμφωνία

Είναι πραγματικά θετικό ότι τελικά η ΣΥΠΕ, μέσω του γραφικού, στην αγωνία της να βρει επιχειρήματα, αποδέχτηκε το αυτονόητο.
 Ότι καμία διευθέτηση χρόνου εργασίας δεν μπορεί να γίνει στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις χωρίς την σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Εξέλιξη που οδήγησε στην συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2017, στις προσλήψεις νέων μηχανοδηγών και προστατεύει τους μηχανοδηγούς.
 Ο γραφικός και η ΣΥΠΕ μάλλον θέλουν να ξεχάσουν τα όσα επί χρόνια ανέφεραν στους μηχανοδηγούς ότι δηλαδή είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν σαν είλωτες,επειδή το όριζε ο Κανονισμός Εργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Νομίζουν ότι επειδή αλλάξανε ονομασία σαν παράταξη,θα ξεχάσουμε αυτούς που έλεγαν σε συνελεύσεις ότι είμαστε υποχρεωμένοι να δουλεύουμε ακόμα και 15 μέρες σερί.
 Και σήμερα ενοχλούνται με την συμφωνία που βάζει όρια στις μέρες εργασίας, λόγω της έλλειψης προσωπικού και προστατεύει τον μηχανοδηγό απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία-μέσω του άρθρου 29 του Κανονισμού Εργασίας- που ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ για 2η φορά σε ένα χρόνο το Σωματείο μας
Συμφωνίας που ρητά αναφέρει ότι τα 2 μέρη (ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δεσμεύονται για την   εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης και την εκπόνηση ΜΗΝΙΑΙΩΝ προγραμμάτων εργασίας
Θυμίζουμε ότι όταν σημερινός συνδικαλιστής της ΣΥΠΕ βρισκόταν σε καίρια θέση στο Προεδρείο της ΠΕΠΕ, το 2012-2013, ο προγραμματισμός εργασίας στο ΜΑΙ ήταν ....ημερήσιος και χρειάστηκε η προσφυγή της +ΣυνΕξέλιξης στο ΣΕΠΕ για να αλλάξει η πρακτική αυτή,που ήταν εργασιακός μεσαίωνας. Τότε που ήταν ο γραφικός συνδικαλιστής αναρωτιόμαστε......Μάλλον έκανε το αγροτικό του στην blogoσφαιρα και στα social media. (Θυμίζοντας σε πολλούς τον Μάρκο ..Σεφερλή με τις όμορφες κωλοτούμπες του).
 Μπορεί στην ΣΥΠΕ να θέλουν να τα ξεχάσουν αλλά εμείς είμαστε εδώ να τα θυμίζουμε.
Φυσικά η ΣΥΠΕ κατά την πάγια τακτική της, καταγγέλει την συμφωνία, αλλά θέλει τα λεφτά! 
Δεν μπορούσε λοιπόν να μην αναφέρει ο γραφικός ότι η ΣΣΕ δίνει bonus 1100 Ευρώ για 24 μήνες ενώ η συμφωνία έδινε 800 για 8 μήνες (Αυτά τα κατάπτυστα 800 που όμως αν και μπορούσε, ΔΕΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ να λάβει)
Αν θέλει ας προτείνει η ΣΥΠΕ την αύξηση του bonus και ποιος ξέρει μπορεί η ΠΕΠΕ να το ζητήσει, έρχονται και επόμενες ΣΣΕ. Ωστόο η καθιέρωση bonus για τους μηχανοδηγούς που ΔΕΝ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ με την υπερεργασία σε καμία μορφή, έρχεται για πρώτη φορά σε ΣΣΕ και ΑΥΞΑΝΕΙ το εισόδημα τους.
Παράλληλα στην συμφωνία κατοχυρώνονται όλα όσα είχαμε πετύχει τον Δεκέμβριο,ενώ διορθώνεται και το θέμα με τις άδειες του προσωπικού,αφού αυτές θα δίνονται για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς μεταξύ 15 Ιουνίου - 5 Σεπτεμβρίου . (Ο Νόμος προβλέπει απο 1η Μαίου εως 30 Σεπτεμβρίου)

Αμοιβές εκπαιδευόμενων

Εκεί πραγματικά ο γραφικός της ΣΥΠΕ έδωσε ρεσιτάλ. Το ίδιο πρόσωπο που αρνούνταν εδώ και 3 χρόνια να εργαστεί με βοηθούς μηχανοδηγού σε τρένα για την Θεσσαλονίκη επειδή οι ώρες ήταν πολλές (ακυρώνοντας στην ουσία τους εκπαιδευόμενους βοηθούς),αλλά δούλευε 10 και πλέον ώρες μαζί τους στο εμπορικό, έβγαλε ένα πύρινο λόγο για τα 650 Ευρώ που λαμβάνουν οι συνάδελφοι κατά την διάρκεια της μαθητείας, χαρακτηρίζοντας τον μισθό αυτό ως υποκατάστατο!
Έχοντας χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα, συνδύασε τον μισθό αυτό με τον μισθό του μηχανοδηγού, απαιτώντας να λαμβάνουν τα ίδια οι εκπαιδευόμενοι! Δηλαδή ακυρώνοντας στην ουσία τον ρόλο του μηχανοδηγού και την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν ζήτησε μια αύξηση,αλλά εξομοίωση των μισθών, δίνοντας φυσικά πάτημα για διεκδικήσεις τρίτων σε βάρος της θέσης της ΠΕΠΕ για διαφορετικά μισθολόγια.
Ονόμασε υποκατάταστατο τον μισθό των 650 Ευρώ, όταν η ΓΣΕΕ και οι παρατάξεις που ο ίδιος υποστηρίζει και εκλέγεται υπό την ομπρέλα τους (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) "αποδέχονται" μισθούς 586 για τους νέους εργαζόμενους και τους ανειδίκευτους και μισθούς των 510 για τους κάτω των 25 ετών εργαζόμενους.
Μακριά απο κάθε πραγματικότητα και επαφή με αυτήν απέδειξε γιατί τον λέμε γραφικό χρόνια τώρα.
Χωρίς ουσιαστική επιχειρηματολογία παρά μόνο με ευκαιριακή κριτική για αποκομιδή πρόσκαιρών εντυπώσεων. Η απάντηση της ΠΕΠΕ ήταν πως αναγνωρίζει το πρόβλημα και πως αντιλαμβάνεται την οικονομική δυσχέρεια των εκπαιδευομένων, σε ένα πρόβλημα που προσπαθεί να λύσει αρχικά για τους εκτός Αθηνών εκπαιδευόμενους και στην συνέχεια για τους υπολοίπους.

Ούτε την ΣΣΕ δεν γνωρίζει
Προχωρόντας ένα βήμα ακόμα παραπάνω η ΣΥΠΕ μας ενημέρωσε ότι ΠΑΡΟΤΙ δεν αλλάζει ο όρος για την χιλιομετρική αποζημίωση καταργείται η εφεδρεία ενώ δεν αναφέρθηκε ποτέ στην συνέλευση σε αναδρομικές αμοιβές απο τον Σεπτέμβριο όπως ψευδώς ισχυρίζεται ο γραφικός της εκπρόσωπος.

Συμπέρασμα

ΌΛΟΙ οι μηχανοδηγοί ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ότι η προς υπογραφή ΣΣΕ είναι ιστορική επιτυχία για το Σωματείο μας, όπως και για την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί διασφαλίζει τον ρόλο τους στην ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΑΥΞΑΝΕΙ σημαντικά τις αμοιβές και δημιουργεί τις βάσεις για τους νέους εργαζόμενους αφού ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ τους με το υφιστάμενο προσωπικό.

Η ΣΥΠΕ ή ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ όσο και να προσπαθούν να κάνουν το άσπρο μαύρο, θα αποτύχουν, παταγωδώς.
Όπως έλεγε και συνάδελφος, η καρδούλα ορισμένων γνωρίζει καλά , πως είναι λές όχι σε κάτι που διακαώς επιθυμείς να υπογραφεί.

Έπαρση και αλλαζονεία

Δεν θα αφήσουμε ασχολίαστη την επίθεση στον Γενικό Γραμματέα της ΠΕΠΕ απο την ΣΥΠΕ και τον γραφικό της εκπρόσωπο.
Με τον συνάδελφο Τουρλή μας χωρίζουν διαφορές πολιτικές και συνδικαλιστικές μεγάλες.
Αλλά το να απαιτεί νεοεκλεγέν μέλος στο ΔΣ της ΠΕΠΕ, την αποχώρηση δημοκρατικά εκλεγμένου συνδικαλιστή μόλις 5 μήνες μετά τις εκλογές του Σωματείου, στις οποίες η ΣΥΠΕ εμφανώς αποδοκιμάστηκε είναι πραγματικά δείγμα απίστευτης αλλαζονείας.
Αντί να κάνουν την αυτοκριτική τους στην ΣΥΠΕ γιατί μια παράταξη που συγκροτήθηκε απο την ΠΑΣΚ την ΔΑΚΕ και τον γραφικό του ΠΑΜΕ κατέληξε τρίτη στις εκλογές, ασχολούνται με τις άλλες παρατάξεις και τα εσωτερικά τους.
Είναι αυτονόητο ότι η λέξη ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ είναι πολύ βαριά για την ΣΥΠΕ, πόσο μάλλον για τον υπερόπτη,αλαζόνα και γεμάτο έπαρση γραφικό της εκπρόσωπο.
Ο συνάδελφος Κλίτσας οφείλει να αντιληφθεί ότι την σκυτάλη στον συνδικαλισμό πολλές φορές την πέρνουν όσοι σκύβουν, για να την πιάσουν απο αυτόν που την αφήνει κάτω.
Γνωρίζει άλλωστε καλά πως βρέθηκε σε μια νύχτα στην ΣΥΠΕ απο το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.
Πως απο κομμουνιστής συνεργάστηκε με νεοφιλελε και Πασοκογενείς συνδικαλιστές.
Είναι αυτό που ονομάζει "σκυτάλη" και πέρασμα,εμείς το λέμε μανία για την καρέκλα και υπερμετρη φιλοδοξία.
Μόνο που αυτός δεν είναι απαραίτητα και ο ορθός δρόμος. 
Το ότι δεν το κατάλαβε μετά τις εκλογές του Απριλίου ο γραφικός,είναι μια λεπτομέρεια που του διαφεύγει,όπως και πολλές άλλες.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου