Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Επτά κριτήρια για το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας στο Δημόσιο


Ανοίγει ο δρόμος για ανατροπές στο ύψος αλλά και στον οριστικό αριθμό των δικαιούχων επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στο Δημόσιο καθώς ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της διαδικασίας που βάσει μνημονιακής υποχρέωσης έχει αναλάβει
το υπουργείο Οικονομικών.


Η 17μελής επιτροπή κατέθεσε στην ηγεσία του υπουργείου το πόρισμά της, που αποτελεί το πρώτο τεχνικό βήμα για την επανεξέταση των 93.000 δικαιούχων αλλά και τον επαναπροσδιορισμό του ύψους του επιδόματος που σήμερα κυμαίνεται μεταξύ 35 και 150 ευρώ τον μήνα.

Την ερχόμενη Πέμπτη έχει προγραμματιστεί συνάντηση μεταξύ του αρμόδιου υπουργού Ευκλείδη Τσακαλώτου και της ηγεσίας της ΑΔΕΔΥ προκειμένου να ενημερωθούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, οι οποίοι έχουν εδώ και καιρό εκφράσει επιφυλάξεις ως προς τη σκοπιμότητα της επανεξέτασης αλλά και το αποτέλεσμα του πορίσματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το πόρισμα περιλαμβάνει επτά κριτήρια που συνδέονται με την έκθεση των εργαζομένων σε σοβαρό κίνδυνο βλάβης της υγείας τους εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν στον χώρο εργασίας όπου απασχολούνται, των ουσιών με τις οποίες έρχονται σε επαφή ή της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησής τους. Παράλληλα, περιλαμβάνει τον προσδιορισμό της μεθοδολογίας, του τρόπου υπολογισμού του ύψους και των κατηγοριών του επιδόματος.

Αποτελεί έτσι τη βάση για τη δεύτερη και σημαντικότερη φάση της διαδικασίας, που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 17 Ιανουαρίου 2019, με τη μορφή μιας τελικής γνωμοδότησης, που θα προβλέπει την υπαγωγή των ειδικοτήτων/κλάδων και χώρων εργασίας στα κριτήρια που όρισε η α΄ φάση.

Αναλυτικά, τα 7 κριτήρια αφορούν την ένταξη του εργαζομένου σε βλαπτικούς παράγοντες ως εξής:


  1. Φυσικούς, όπως θόρυβος, δονήσεις, ακτινοβολίες, ακραίες υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες.
  2. Χημικούς, όπως ερεθιστικούς, τοξικούς, καρκινογόνους, μεταλλαξιγόνους, διαβρωτικούς ή και εκρηκτικούς παράγοντες.
  3. Βιολογικούς παράγοντες.
  4. Εργονομικούς, όπως η χειρωνακτική διακίνηση βαρέων φορτίων, εργασία πάνω από το ύψος των ώμων και βαριά σωματική εργασία.
  5. Μηχανολογικούς/ηλεκτρολογικούς παράγοντες καθώς και σε εργασία σε βλαπτικά ειδικά περιβάλλοντα, όπως η εργασία σε περιβάλλον με μηχανήματα με κινητά μέρη, η εργασία σε περιβάλλον επηρεαζόμενο από ύπαρξη ρεύματος υψηλής τάσης, η εργασία σε ύψος, σε βάθος, η υποθαλάσσια εργασία, η εργασία σε περιορισμένο χώρο καθώς και η εργασία εκτός στεγασμένου χώρου καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου.
  6. Οργανωτικούς παράγοντες που αφορούν κυρίως την εργασία σε 24ωρες βάρδιες σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το Δημόσιο (με νυχτερινό ωράριο τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα, με συμπερίληψη παροχής εργασίας τουλάχιστον 5 ωρών μεταξύ 10 μ.μ. έως 6 π.μ.).
  7. Ψυχοκοινωνικούς παράγοντες, όπως το εργασιακό στρες που απορρέει από την εντατικοποίηση εργασίας και η συνεχής και εντατική εργασία υπό ψυχοσωματική φόρτιση, οφειλόμενα στο είδος της εργασίας.

Στα 160 εκατ. το κόστος 

Να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος έχει δεσμευθεί στους εκπροσώπους των εργαζομένων ότι οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερες, ενώ το ετήσιο κόστος του επιδόματος ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η επιτροπή επισημαίνει πως βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρούς περιορισμούς όπως το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, η παντελής έλλειψη στοιχείων, μετρήσεων και δεδομένων, ο μεγάλος αριθμός των ειδικοτήτων και κλάδων που απασχολούνται σε ανθυγιεινά επαγγέλματα, αλλά και μια σειρά ευρωπαϊκών κι εθνικών νομοθετημάτων, που εξακολουθούν να αποτελούν πρόσκομμα στην όποια προσπάθεια επανεξέτασης. 


ΠΗΓΗ\

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου