Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Το 2024 η πλήρης λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Θα δημιουργήσει 3-5 χιλιάδες θέσεις εργασίας

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής εισήλθε προς εξέταση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.


Το έργο θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ), συμφερόντων ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία είναι μέτοχος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σε ποσοστό 65%.

Όπως επισημαίνει ανακοίνωση του υπουργείου, με την κύρωση της Σύμβασης ξεκινά η υλοποίηση ενός επενδυτικού σχεδίου, ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός Εμπορευματικού Κέντρου διεθνούς εμβέλειας που θα συμβάλλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Η σύμβαση παραχώρησης 588 στρεμμάτων για 60 χρόνια υπογράφηκε μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ, την οποία έχουν συστήσει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που συμμετέχει με 80% και η Goldair που συμμετέχει με 20%.

Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ίδια συμμετοχή της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ και με δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς.

Το νέο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024 και θα δημιουργήσει, στην πλήρη ανάπτυξή του, περί τις 3.000 με 5.000 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.

Σημειώνεται ότι, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2016 μετά από σημαντικές τροποποιήσεις στους όρους της Διακήρυξης, προκειμένου να είναι αποδοτική και επωφελής για το Δημόσιο, και αφού έως τότε είχαν παρέλθει 14 χρόνια από τον πρώτο διαγωνισμό, 7 χρόνια από τον δεύτερο και 3 χρόνια άγονων διαδικασιών.

Ως αποτέλεσμα των τροποποιήσεων στη διαγωνιστική διαδικασία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, με την κύρωση της παρούσας Σύμβασης ισχύουν τα εξής:

Με τη θέση σε ισχύ της Σύμβασης παραχώρησης θα εισπραχθεί το ποσό των 10.000.000 ευρώ ως εισαγωγικό τίμημα

Για 50 χρόνια θα εισπράττεται ποσοστό επί του τζίρου 2,51% ετησίως και ποτέ κάτω του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος το οποίο θα είναι για τα πρώτα χρόνια της επένδυσης 350.000 ευρώ ανά έτος και τα τελευταία χρόνια της επένδυσης θα έχει φθάσει σε 450.000 ευρώ ανά έτος

Το άθροισμα της παρούσας αξίας ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος θα είναι περίπου 6.200.000 ευρώ

Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί την παράδοση στον ΟΣΕ, του διαμετακομιστικού Κέντρου του Θριασίου, έκτασης 1.450 στρεμμάτων, που εκτελέστηκε με χρηματοδότηση της Ε.Ε, για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής υποδομής και των εγκαταστάσεων για τον Φορέα Διαχείρισης, έργο που πρόσφατα επιθεώρησε η Επίτροπος, Κορίνα Κρέτσου, συνοδευόμενη από τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη και τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ιωάννη Δραγασάκη.

Με αφορμή την κατάθεση της σύμβασης στη Βουλή, ο κ. Σπίρτζης, δήλωσε «Το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο και το διαμετακομιστικό κέντρο Θριασίου, από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη και με τα πλέον σύγχρονα συστήματα, εντάσσουν τη χώρα μας σε υψηλή θέση στον χάρτη των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών.

Ο στόχος μας, οι συνδυασμένες μεταφορές να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας, να  συμβάλλουν στην προσέλκυση παραγωγικών μονάδων, στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, στη μείωση του κόστους συνδυασμένων μεταφορών και στη δημιουργία χιλιάδων μόνιμων θέσεων εργασίας, γίνεται πράξη με άμεσες θετικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας και την αύξηση του ΑΕΠ.

Συνεχίζουμε την προσπάθεια με την παράδοση, τους επόμενους μήνες, των ηλεκτροδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης – Ειδομένης».

Αντιδράσεις για το τίμημα από την αντιπολίτευση

Για «ξεπούλημα» του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου έκαναν λόγο οι βουλευτές Κώστας Αχ. Καραμανλής της ΝΔ και Γιάννης Μανιάτης του Κινήματος Αλλαγής, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «χαρίζει» την έκταση για 60 έτη «για ένα κομμάτι ψωμί», με βέβαιη ζημία για το Δημόσιο. Σύμφωνα με τους ίδιους, το τίμημα παραχώρησης είναι εξαιρετικά χαμηλό, ενώ αμφισβητούν ότι με τους όρους που περιλαμβάνει η σχετική σύμβαση θα ωφεληθεί το δημόσιο συμφέρον

«Εξόχως προβληματικό» χαρακτήρισε το τίμημα ο Κ. Καραμανλής. Σύμφωνα με το σκεπτικό του, ενώ οι μεσιτικές τιμές στην περιοχή του Ασπρόπυργου κυμαίνονται στα 100 ευρώ το τετραγωνικό για αγορά γης και στα 450 ευρώ για κτίρια, με την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης το Δημόσιο θα λάβει ως αντίτιμο μόλις 122 ευρώ το τετραγωνικό και για την έκταση και για τα κτίρια.

Ο Γ. Μανιάτης τόνισε ότι «έχουμε ζημία τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο», καθώς, όπως είπε, αυτό θα ξοδέψει άμεσα 36 εκατ. ευρώ για να εισπράξει τελικά, σε βάθος 60 ετών, 31 εκατ. ευρώ.

www.metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου