Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 18 Ιουλίου 2020

30 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ μιλούν για Κυβερνητική αδράνεια στην εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων

30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μετά απο πρωτοβουλία   της βουλευτή Φλώρινας Πέτη Πέρκα  κατέθεσαν επερώτηση για την αδράνεια στα σιδηροδρομικά έργα και την εκχώρηση δραστηριοτήτων σε εργολάβους . Διαβάζουμε: 
Έχει αναφερθεί και στο πρόσφατο παρελθόν
το πλήθος και η σπουδαιότητα των σιδηροδρομικών έργων, τα οποία υλοποιήθηκαν κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Βαλτωμένα έργα ή εγκαταλελειμμένα λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, ανατάχθηκαν και ολοκληρώθηκαν ή δημοπρατήθηκαν. Συνοπτικά μπορεί να αναφερθεί ότι τα νέα έργα τα οποία παραδόθηκαν σε χρήση (νέα διπλή γραμμή Τιθορέα - Δομοκός, νέος εμπορευματικός σταθμός Θριασίου, ηλεκτροκίνηση Πειραιάς - Αθήνα – Οινόη – Τιθορέα, νέος Σταθμός Αθήνας με ηλεκτροκίνηση, νέος Σταθμός στο Ζεφύρι, υπογειοποίηση σιδηροδρομικού δικτύου στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης και ανισόπεδες διαβάσεις στα Τρίκαλα) ή ολοκληρώθηκαν τους πρώτους μήνες του 2019 (Κιάτο - Ροδοδάφνη, Πολύκαστρο - Ειδομένη) είναι πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας. Επίσης είχε δημοπρατηθεί και είχε αρχίσει η κατασκευή της υπογειοποίησης Σεπολίων ενώ είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις για τα έργα «Κανονικοποίηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού - Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση», της αντιπλημμυρικής προστασίας στον ποταμό Σπερχειό και η κατασκευή νέας γέφυρας στον Γαλλικό ποταμό για την αντικατάσταση παλαιάς υφιστάμενης μεταλλικής. 
Στις 14 Ιουλίου 2020, δηλαδή μετά την παρέλευση ενός έτους και μίας εβδομάδας από τις εκλογές του 2019, εγκαινιάστηκε η λειτουργία του έργου Κιάτο - Ροδοδάφνη, με πανηγυρική εκδήλωση στον σταθμό του Αιγίου. Θα πρέπει να θυμηθούμε όμως και το πώς φτάσαμε ως εδώ. Το έργο είχε ολοκληρωθεί και είχε διεξαχθεί επιτυχημένη δοκιμαστική διαδρομή τον Απρίλη του 2019, ενώ είχε προγραμματισθεί να παραδοθεί σε λειτουργία το Φθινόπωρο του ίδιου έτους, κάτι το οποίο θα είχε επιτευχθεί, εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι εκλογές. Μετά από αδικαιολόγητες και εν πολλοίς απαράδεκτες καθυστερήσεις, και αφού εν τω μεταξύ απειλήθηκε η επιστροφή κοινοτικών πόρων ύψους 240 εκατ. ευρώ, ορίστηκε σαν νέα καταληκτική προθεσμία ο Απρίλιος 2020. Και ενώ όλα έδειχναν ότι η ασυνεννοησία μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ δεν θα επέτρεπε την έγκαιρη λειτουργία της γραμμής, προέκυψε η πανδημία του Covid 19, πανάκεια για όλες τις αδυναμίες της κυβέρνησης και άλλοθι για όλα τα κακώς κείμενα. Εν τέλει, και αφού αποπέμφθηκε εντωμεταξύ και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, ξεκίνησαν τα δρομολόγια στις 22 Ιουνίου 2020. Παρά τη μεσολάβηση χρονικού διαστήματος μεγαλύτερου του ενός έτους από την επιτυχημένη δοκιμαστική λειτουργία, οι αρμόδιοι φορείς δεν μερίμνησαν ούτε για τη στοιχειωδώς ομαλή πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου. Ακολούθησαν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας οι έντονες διαμαρτυρίες χρηστών και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκηση με αποτέλεσμα να αναγκαστεί τοπικός βουλευτής της συμπολίτευσης να καταθέσει στις 25/6/2020 σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
 Όσον αφορά στην πορεία των εξελισσόμενων σιδηροδρομικών έργων, μετά την παρέλευση ενός έτους κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, διαπιστώνουμε ότι ολοκληρωμένα έργα παραμένουν στάσιμα και δεν έχουν παραδοθεί ακόμη σε χρήση ενώ δεν έχουν υπάρξει δημοπρατήσεις νέων έργων. Εξαίρεση αποτελεί η δημοπράτηση της Κατασκευής της σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας προϋπολογισμού περίπου 1,4 εκατομμυρίου ευρώ, πιθανότατα του μικρότερου κατασκευαστικού έργου στην ιστορία της ΕΡΓΟΣΕ. Η δραστηριότητα της ΕΡΓΟΣΕ, όπως προκύπτει και από τα Δελτία Τύπου της εταιρίας, εξαντλείται σε βαρύγδουπες ανακοινώσεις περί του μελλοντικού προγράμματος έργων και από πλευράς υλοποίησης έργων περιορίζεται μόνο σε … μεταφυτεύσεις υπεραιωονόβιων ελαιόδεντρων, και αυτές σε εφαρμογή πρωτοβουλιών και αποφάσεων της προηγούμενης Διοίκησης της εταιρίας.
 Προκειμένου να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις από την παρατεταμένη και αδικαιολόγητη αδράνειά της, η Διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Πάτρα στις 3 Ιουλίου 2020 της λύσης της υπογειοποίησης της γραμμής Ρίου -Πάτρας (όπου υιοθετήθηκε ένα «ημιφαραωνικό» έργο) προέβη σε δηλώσεις -πομφόλυγες σε δύο τομείς: 
Α) Εξήγγειλε την πρόθεσή της να προβεί στην πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει να κλείσει τις «ανοικτές πληγές» με τις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ, αυτοκαταργούμενη, και ομολογώντας στην ουσία την ανικανότητά της να διαχειριστεί τα προβλήματα των συμβάσεων, αφού εξ ορισμού η ΕΡΓΟΣΕ είναι η υπεύθυνη εταιρία για το project management των έργων της.
 Β) Υιοθετεί τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την προώθηση έξι έργων συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, θεωρώντας ότι ανακάλυψε το πετρέλαιο. Χωρίς να γνωρίζει προφανώς ότι η διαδικασία αυτή είναι μακρόσυρτη, γι αυτό χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά όταν δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε ικανοποιητικά ένα έργο (τεχνικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά, μεθοδολογικά κ.λπ.), εντάσσει στη διαδικασία αυτή έργα, τα οποία διαθέτουν μελέτες είτε σε αρχικό είτε σε προωθημένο στάδιο. Παράλληλα απαιτείται συγκροτημένη και στιβαρή συμμετοχή του Δημοσίου για να τελεσφορούν οι επιμέρους διαδικασίες, κάτι για το οποίο δεν μας έχει πείσει το «επιτελικό κράτος» της Νέας Δημοκρατίας. 

 Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και με πρόσθετο στοιχείο τις πρόσφατες ανακοινώσεις για πλήρη αλλαγή του τοπίου στις σιδηροδρομικές δομές με πλήρη πλέον ανάμιξη από πλεονεκτική θέση του ιδιωτικού τομέα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 
1. H προώθηση των σιδηροδρομικών έργων είναι συμβατή με τον προγραμματισμό υλοποίησης των έργων που (εικάζουμε ότι θα) έχει ορίσει το εποπτεύον Υπουργείο, ή πλέον έχει αποφασιστεί ότι οι κρατικές εταιρίες του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ θα περάσουν σε ιδιωτικά συμφέροντα; 

2. Σε ποια φάση ευρίσκονται οι μέχρι 7 Ιουλίου 2019 προκηρυχθείσες μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ και ποιος ο ορίζοντας ολοκλήρωσης τους; 

Για την ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών παρακαλούμε όπως μας προσκομίσετε τα παρακάτω στοιχεία αναφορικά με τη δραστηριότητα της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ: 
- Πίνακες με τις ετήσιες απορροφήσεις των έργων, μελετών και απαλλοτριώσεων κατά την τετραετία 2016, 2017, 2018, 2019 και ειδικότερα και κατά τα χρονικά διαστήματα 1/1 έως 30/6/2019, 1/7 έως 31/12/2019 και 1/1 έως 30 /6/2020. - Συνολικές πληρωμές και ποσοστά υλοποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου όλων των εν εξελίξει εργολαβιών και μελετών κατά τα χρονικά διαστήματα 1/1 έως 30/6/2019, 1/7 έως 31/12/2019 και 1/1 έως 30 /6/2020.

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Βίτσας Δημήτρης
Γκαρά Αναστασία
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Παππάς Νικόλαος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου